Jarvis: V Malajsii byly obě poloviny garáže spokojené

Rok 2010 v podání nejúspěšnějšího továrního týmu posledních třech ročníků světového šampionátu závodů silničních motocyklů, zhodnotil v rozhovoru pro motogp.com šéf Yamaha Motor Racing Lin Jarvis.
Jarvis: V Malajsii byly obě poloviny garáže spokojené

Fiat Yamaha získala v letošním roce už potřetí titul v kategorii jezdců, týmů a výrobců. Pro Lina Jarvise zcela určitě další velmi úspěšná sezona, která se jak dále uvedl neobešla bez obtížných, ale také úspěšných momentů. Po dvou titulech Valentina Rossiho, letos získal pro tovární tým poprvé titul Jorge Lorenzo, který v barvách tří ladiček závodí od roku 2008.

Možné důvody Lorenzova úspěchu a vůbec jeho výkony v uplynulé sezoně Lin Jarvis komentoval slovy: „Myslím, že konzistence byla hlavním rozdílem mezi letošním rokem a posledními dvěma. Od doby, kdy se Jorge přidal k Yamaze měl neuvěřitelnou touhu a schopnost se učit. Dělá chyby jako my všichni, ale viděli jsme, že jich většinu z prvního roku už v druhém dokázal odstranit. Chyby, které ještě dělal v druhé sezoně pak v roce 2010 korigoval. Takže tajemství k jeho úspěchu bylo v jeho zkušenostech s motocyklem, jeho neuvěřitelném talentu, rychlosti a samozřejmě nedělal chyby. To mu umožnilo vyhrát tolik závodů, takže to byl pro něho nádherný rok.“

V případě Valentina Rossiho, to dle slov Lina Jarvise byla bezesporu ta nejtěžší sezona v jeho kariéře, protože se musel vypořádat s následky zranění, což dosud nikdy nepoznal. „Sezona pro něho začala opravdu dobře, protože vyhrál v Kataru a velmi intenzivně bojoval až do Mugella. Došlo k nehodě a vše se změnilo. Valentinův rok byl rázem vzhůru nohama. Už předtím válčil se zraněným ramenem, potom si v Mugellu zlomil nohu a vypadl ze hry na několik závodů. I když jeho celkové třetí místo není vůbec špatné, myslím, že to byl nejtěžší rok v jeho kariéře.“

Klepněte pro větší obrázek

Nejlepší moment sezony 2010 je pro Lina Jarvise jednoznačně závod v Malajsii, kde si Jorge Lorenzo zajistil letošní titul mistra světa a Valentino Rossi vyhrál svůj první závod od návratu po zranění. „Nejlepším momentem je myslím Sepang, protože když máte dva špičkové závodníky, oba chtějí vyhrát. Nikdy nemůžete docílit toho, aby byli stále oba spokojení, protože když vyhraje jeden, ten druhý je naštvaný a naopak, což u nás bylo v posledních třech letech. V Sepangu to bylo jiné. Vale vyhrál závod, Jorge vyhrál šampionát a to bylo poprvé za ty tři roky, kdy jsme měli obě poloviny garáže spokojené. Když jsou šťastní oni, jsem také!“

Sestava tovární Yamahy v podobě Valentina Rossiho a Jorge Lorenza neměla podle Lina Jarvise obdoby. „Řekl bych, že to byl v posledních letech ten nejlepší tým v MotoGP. V uplynulých třech sezonách jsme vyhráli úplně všechno a to nebylo jednoduché. Když máte takové dva dobré jezdce, čelíte denně problémům, protože každý sportovec požaduje to nejlepší, aby vyhrál a my museli náš čas a pozornost rozdělit,“ řekl Jarvis, který si myslí, že sestava Lorenzo – Rossi bude považována za jedenu z nejsilnějších v historii šampionátu a je rád za to, že se jim toto vítězné uskupení podařilo tři roky udržet.

Pro sezonu 2011 získal tovární tým Yamahy novou podobu. Valentino Rossi po sedmi letech opustil tým, kde odvedl kus práce a k Jorge Lorenzovi přichází mladý, talentovaný jezdec v podobě Američana Bena Spiese. Pro všechny je tak nadcházející sezona plná očekávání, jak si jejich jezdci poradí s posledním ročníkem osmistovek.

V tomto směru Lin Jarvis nešetří optimismem, protože věří, že v příštím roce budou pokračovat na té nejvyšší úrovni. „Jsme ve stádiu změn. Měli jsme sedm skvělých let s Valem, ale teď máme dvojici vynikajících sportovců pro příští rok, současného mistra svět a Nováčka roku 2010, pro MotoGP to bude velmi zajímavý rok,“ řekl závěrem Lin Jarvis.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00