Je to budoucnost MotoGP, říká o CRT Gino Borsoi

Pro letošní ročník vsadil tým Aspar vše na kartu nové kategorie CRT. Premiéru litrové kubatury MotoGP spojil s italskou značkou Aprilia a jezdeckou dvojicí Randy De Puniet a Aleix Espargaró.
Je to budoucnost MotoGP, říká o CRT Gino Borsoi

Po dvou letech spolupráce s Ducati tým Aspar změnil strategii, vydal se cestou levnější techniky a také díky tomu rozšířil letošní startovní rošt o jeden další motocykl. Sportovní ředitel skupiny Aspar Gino Borsoi (na fotografii vpravo) v rozhovoru pro MotoGP.com prozradil, že kategorie CRT je budoucností motocyklového šampionátu do níž vkládají velké naděje a důvěru.

V jakém stádiu vývoje motocyklu se nyní nacházíte? Pracujete s jedním modelem nebo s oběma?
Gino Borsoi: „V této chvíli už pracujeme na obou motocyklech, ale minimálně jeden by měl být připraven na test, který máme plánovaný koncem měsíce ve Valencii. To už by měl být kompletní motocykl, minimálně co se týče podvozku a zadního kyvného ramene, nicméně v rámci kapotáže a ostatních aspektů je to jen první krok, ne ten konečný. U druhého prototypu pravděpodobně znovu použijeme původní podvozek a to také kvůli tomu, abychom mohli porovnat výkon s tím novým.“

Jaké jsou rozdíly mezi modelem, který Randy De Puniet testoval ve Valencii loni v listopadu a novým motocyklem?
Gino Borsoi: „Jak už jsem uvedl, máme podvozek a zadní rameno, máme uhlíkové kotouče a některá zlepšení v hmotnosti motocyklu (ten nyní váží o 3kg až 4kg méně než standardní model). Nicméně, co se týče elektroniky a motoru tak tam není nic nového. Přední kapotáž bude kompletně předělaná, kapotáž po stranách motocyklu a jeho spodní část zůstane stejná.“

Jak se nyní připravuje dvojice Vašich jezdců Randy De Puniet a Aleix Espargaró?
Gino Borsoi: „Randy teď relaxuje v Austrálii, kde odjel po operaci, kterou absolvoval koncem roku. Zákrok byl úspěšný a nyní pracuje na rychlém zotavení a také trénuje, aby se připravil na první test ve Valencii. Aleix často jezdí motokros a ve skutečnosti tímto druhem tréninku stráví hodně času.“

Do zahajovacího podniku letošního ročníku nám zbývají ještě dva měsíce, ale máte už nyní pro rok 2012 nějaké konkrétní cíle?
Gino Borsoi: „Hlavním cílem je samozřejmě co možná nejúspěšnější premiéra v této nové kategorii. Chtěli bychom zaznamenat sezonu, kde budeme před ostatními CRT motocykly. To je naše základní idea. CRT motocyklů není moc a my skutečně chceme dobrou sezonu, kde chceme všem ukázat, že když nasadíte nový motocykl s maximálním odhodláním, můžete vytvořit nějaké dobré výsledky. A pokud se na některé z pomalejších tratích dokážeme dostat do blízkosti továrních strojů, tak to by bylo skvělé.“

Vy osobně věříte v potenciál CRT?
Gino Borsoi: „Věřím, že je to budoucnost. Nyní byl nastaven tento nový směr a je třeba se řídit také s ohledem na nové předpisy stanovené Dornou. Osobně tomu projektu hodně věřím a jsem přesvědčen, že týmy musí nasadit vlastní motocykly, pracovat na nich vlastními silami a využívat zkušeností svých vlastních techniků a inženýrů.“

„Je jasné, že souboj s továrními týmy bude těžký, protože nehledě na jejich rozpočty, mají odborné znalosti k tomu, aby dostali na dráhu motocykly, které mají větší výkony. Ale s motocykly pod plnou kontrolou týmů, které řídí všechny aspekty svých vlastních prototypů, nejen motorů, ale také podvozků a elektroniky, bude základní krok pro malé týmy, které můžou velmi dobře najít své místo po boku velkých jmen světového šampionátu. V případě CRT je tým nucen co nejlepším způsobem zvládat svůj prototyp, aby získal maximum vědomostí o elektronice a motoru. Je to určitě náročný krok, ale velmi vzrušující.“

Jak se teď změní role týmu?
Gino Borsoi: „Není pochyb o tom, že nyní potřebujeme daleko více času, protože předtím jsme v Ducati měli jen jediného partnera. Ti dodali motocykl a nám zůstala povinnost se o něho v průběhu sezony starat plus věci, jako výměna komponentů po nehodách, což představovalo jistou organizaci v týmů. Byl to důležitý závazek, ale měl svá omezení. S CRT teď musíme zajistit mnohem komplexnější správu prototypu, věnovanou všem jeho aspektům – motoru, podvozku, elektronice, nastavení. Zcela určitě to představuje velkou výzvu.“

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00