Je třeba ke všem jezdcům přistupovat stejně, říká Lorenzo

Závod královské kubatury Velké ceny Španělska připravil neuvěřitelné momenty, pro diváky představoval skvělou podívanou, ale zároveň otevřel otázku, která tu byla už delší dobu.
Je třeba ke všem jezdcům přistupovat stejně, říká Lorenzo

Pád Valentina Rossiho a Casey Stonera v osmém kole závodu na jihu Španělska znamenal pro Jorge  Lorenza posun o dvě pozice a nakonec vítězství v domácí Grand Prix, kterou sledovalo přes sto dvacet tisíc nadšených diváků.

Nicméně jezdce tovární Yamahy netěší postup, jaký v této vypjaté situaci zvolili traťoví komisaři. Každému z jezdců by se mělo dostat stejného zacházení a to nebyl případ, kde na jednom místě skončili oba špičkoví jezdci šampionátu.

Zároveň ale Lorenzo dodal, že v takových situacích jsou pod tlakem také traťoví komisaři. Možná lze tedy na otázku, proč pomáhali víc Rossimu než Stonerovi odpovědět tím, že u Rossiho GP11 pořád běžel motor, takže stačilo zatlačit a Ital byl zpátky na dráze.

V případě Casey Stonera, který skončil mimo dráhu bez vlastního přičinění, naopak došlo k zastavení motoru jeho RC212V a s novým systémem spojky je nyní třeba podstatně víc lidí, aby došlo k opětovnému nastartování a zejména, pokud je dráha do kopce. Tam došlo evidentně k pochybení, jenž Australana stálo důležité body.

„Neexistuje možnost, že Valentino chtěl srážku,“ řekl Jorge Lorenzo. „Může se to stát každému, také se to může stát mě. Casey neudělal nic špatně, jezdil velmi dobře a nezasloužil si to. Někdo mi řekl, že traťoví komisaři pomohli Valentinovi a Caseymu ne a to se mi určitě nelíbí. Rád bych věděl, že se tyto věci dělají nezaujatě a ne takto. Ale v takové chvíli jsou nervózní také traťoví komisaři a to je pak těžké někdy zareagovat ideálním způsobem.“

Po tomto incidentu bude zcela určitě přijato interní nařízení pro traťové komisaře všech okruhů seriálu mistrovství světa, ve snaze zamezit, aby se něco podobného do budoucna opakovalo. Někde k tomu prostě muselo dojít a protože účastníky nehody byli dva špičkoví jezdci, o to rychleji snad dojde k nápravě.

14:02 | FIM odebrala Fenatimu licenci do konce roku 2018.
11:33 | Miller tlačil Viňalese odkaz
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00