Je třeba ke všem jezdcům přistupovat stejně, říká Lorenzo

Závod královské kubatury Velké ceny Španělska připravil neuvěřitelné momenty, pro diváky představoval skvělou podívanou, ale zároveň otevřel otázku, která tu byla už delší dobu.
Je třeba ke všem jezdcům přistupovat stejně, říká Lorenzo

Pád Valentina Rossiho a Casey Stonera v osmém kole závodu na jihu Španělska znamenal pro Jorge  Lorenza posun o dvě pozice a nakonec vítězství v domácí Grand Prix, kterou sledovalo přes sto dvacet tisíc nadšených diváků.

Nicméně jezdce tovární Yamahy netěší postup, jaký v této vypjaté situaci zvolili traťoví komisaři. Každému z jezdců by se mělo dostat stejného zacházení a to nebyl případ, kde na jednom místě skončili oba špičkoví jezdci šampionátu.

Zároveň ale Lorenzo dodal, že v takových situacích jsou pod tlakem také traťoví komisaři. Možná lze tedy na otázku, proč pomáhali víc Rossimu než Stonerovi odpovědět tím, že u Rossiho GP11 pořád běžel motor, takže stačilo zatlačit a Ital byl zpátky na dráze.

V případě Casey Stonera, který skončil mimo dráhu bez vlastního přičinění, naopak došlo k zastavení motoru jeho RC212V a s novým systémem spojky je nyní třeba podstatně víc lidí, aby došlo k opětovnému nastartování a zejména, pokud je dráha do kopce. Tam došlo evidentně k pochybení, jenž Australana stálo důležité body.

„Neexistuje možnost, že Valentino chtěl srážku,“ řekl Jorge Lorenzo. „Může se to stát každému, také se to může stát mě. Casey neudělal nic špatně, jezdil velmi dobře a nezasloužil si to. Někdo mi řekl, že traťoví komisaři pomohli Valentinovi a Caseymu ne a to se mi určitě nelíbí. Rád bych věděl, že se tyto věci dělají nezaujatě a ne takto. Ale v takové chvíli jsou nervózní také traťoví komisaři a to je pak těžké někdy zareagovat ideálním způsobem.“

Po tomto incidentu bude zcela určitě přijato interní nařízení pro traťové komisaře všech okruhů seriálu mistrovství světa, ve snaze zamezit, aby se něco podobného do budoucna opakovalo. Někde k tomu prostě muselo dojít a protože účastníky nehody byli dva špičkoví jezdci, o to rychleji snad dojde k nápravě.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00