Jediná směs pneumatik do mokra je možná málo

Závod třídy MotoGP v Jerezu představoval loterii v podobě jízdy na pneumatikách do mokra, které musely zvládnout kompletní dávku sedmadvaceti kol na dráze, která byla místy suchá.
Jediná směs pneumatik do mokra je možná málo

V jednotlivých Grand Prix předpisy umožňují nasazení pouze jedné směsi pneumatik do deště a její výběr záleží na rozhodnutí oficiálního dodavatele Bridgestone. Japonský výrobce zvolil pro španělský víkend v Jerezu měkkou směs a v cíli bylo vidět, že některé stroje tuto pneumatiku na drsném asfaltovém povrchu doslova vyhladily.

V průběhu závodu občas zapršelo, což postupně osychající stopu znovu zalilo vodou, takže jezdci nemohli zvolit výměnu motocyklů s obutím na suchou trať a chtě nechtě, museli pokračovat na značně opotřebených pneumatikách až do cíle.

Po závodu měli první tři jezdci španělské Grand Pix možnost říct svůj názor, zda by pro ně nebylo lepší, kdyby měli k dispozici možnost výběru ze dvou směsí pneumatik do mokra. „Myslím, že to záleží na motorce, některé dokážou šetřit pneumatiky víc než ty druhé a stejně tak způsob, jakým jezdíte,“ uvedl vítěz klání v Jerezu, Jorge Lorenzo.

„Pokud jezdíte plynuleji, můžete tím pneumatiku víc šetřit,“ pokračoval rodák z Mallorky. „Dnes to bylo náročnější, protože dráha nebyla úplně mokrá, takže se pneumatiky sjížděly víc než obvykle. Ale nemyslím si, že je to nějaký problém. Každý tu má stejnou pneumatiku, takže s tím musíme pracovat.“

Dani Pedrosa projel cílem závodu druhý a ani on nevidí v současném uspořádání pravidel pro pneumatiky do mokra nějaký problém, i když proti změně na výběr ze dvou směsí by určitě nebyl. „Za stávajících pravidel máme jen jednu pneumatiku do mokra,“ řekl Dani Pedrosa. „Může to být buď měkká nebo střední směs, vše závisí od výběru Bridgestone.“

„V některých případech, jako například v tomto, může být pneumatika až příliš měkká, ale v minulosti nastaly situace, kdy tomu bylo opačně a my na střední směsi nedokázali pořádně akcelerovat, abychom nespadli. Ideální by byly dvě možnosti pneumatik do mokra, ale myslím, že pravidla jsou jasně daná. Už jsme o to jednou žádali a řekli nám, že ne. Možná to teď zváží znovu,“ konstatoval Dani Pedrosa.

Třetím jezdcem závodu v Jerezu byl Nicky Hayden a ten se do nějakých výrazných změn moc pouštět nechce. „Nechci si příliš stěžovat, protože bych nerad, aby nám dodali tvrdší pneumatiky,“ uvedl k otázce směsí pro mokrý závod Nicky Hayden. „Po dnešku (den závodu GP Španělska) je jednoduché udělat radikální změny. Ale za těchto podmínek, nejen že bylo jen místy mokro, bylo také teplo a povrch je tu opravdu drsný.“

„Takže jako Dani. Raději bych bral měkčí pneumatiku než tvrdší. Samozřejmě, pokud by existovaly dvě volby, bylo by to někdy hezké,“ pokračoval Američan. „Ale pokud je to pro všechny stejné, myslím si, že si ve většině případů dokážeme poradit s jednou. Přesto se mi líbí dvojí směs u  pneumatiky do deště. Myslím, že bychom je využili téměř pokaždé, protože je to lepší.“

2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00