Jediná směs pneumatik do mokra je možná málo

Závod třídy MotoGP v Jerezu představoval loterii v podobě jízdy na pneumatikách do mokra, které musely zvládnout kompletní dávku sedmadvaceti kol na dráze, která byla místy suchá.
Jediná směs pneumatik do mokra je možná málo

V jednotlivých Grand Prix předpisy umožňují nasazení pouze jedné směsi pneumatik do deště a její výběr záleží na rozhodnutí oficiálního dodavatele Bridgestone. Japonský výrobce zvolil pro španělský víkend v Jerezu měkkou směs a v cíli bylo vidět, že některé stroje tuto pneumatiku na drsném asfaltovém povrchu doslova vyhladily.

V průběhu závodu občas zapršelo, což postupně osychající stopu znovu zalilo vodou, takže jezdci nemohli zvolit výměnu motocyklů s obutím na suchou trať a chtě nechtě, museli pokračovat na značně opotřebených pneumatikách až do cíle.

Po závodu měli první tři jezdci španělské Grand Pix možnost říct svůj názor, zda by pro ně nebylo lepší, kdyby měli k dispozici možnost výběru ze dvou směsí pneumatik do mokra. „Myslím, že to záleží na motorce, některé dokážou šetřit pneumatiky víc než ty druhé a stejně tak způsob, jakým jezdíte,“ uvedl vítěz klání v Jerezu, Jorge Lorenzo.

„Pokud jezdíte plynuleji, můžete tím pneumatiku víc šetřit,“ pokračoval rodák z Mallorky. „Dnes to bylo náročnější, protože dráha nebyla úplně mokrá, takže se pneumatiky sjížděly víc než obvykle. Ale nemyslím si, že je to nějaký problém. Každý tu má stejnou pneumatiku, takže s tím musíme pracovat.“

Dani Pedrosa projel cílem závodu druhý a ani on nevidí v současném uspořádání pravidel pro pneumatiky do mokra nějaký problém, i když proti změně na výběr ze dvou směsí by určitě nebyl. „Za stávajících pravidel máme jen jednu pneumatiku do mokra,“ řekl Dani Pedrosa. „Může to být buď měkká nebo střední směs, vše závisí od výběru Bridgestone.“

„V některých případech, jako například v tomto, může být pneumatika až příliš měkká, ale v minulosti nastaly situace, kdy tomu bylo opačně a my na střední směsi nedokázali pořádně akcelerovat, abychom nespadli. Ideální by byly dvě možnosti pneumatik do mokra, ale myslím, že pravidla jsou jasně daná. Už jsme o to jednou žádali a řekli nám, že ne. Možná to teď zváží znovu,“ konstatoval Dani Pedrosa.

Třetím jezdcem závodu v Jerezu byl Nicky Hayden a ten se do nějakých výrazných změn moc pouštět nechce. „Nechci si příliš stěžovat, protože bych nerad, aby nám dodali tvrdší pneumatiky,“ uvedl k otázce směsí pro mokrý závod Nicky Hayden. „Po dnešku (den závodu GP Španělska) je jednoduché udělat radikální změny. Ale za těchto podmínek, nejen že bylo jen místy mokro, bylo také teplo a povrch je tu opravdu drsný.“

„Takže jako Dani. Raději bych bral měkčí pneumatiku než tvrdší. Samozřejmě, pokud by existovaly dvě volby, bylo by to někdy hezké,“ pokračoval Američan. „Ale pokud je to pro všechny stejné, myslím si, že si ve většině případů dokážeme poradit s jednou. Přesto se mi líbí dvojí směs u  pneumatiky do deště. Myslím, že bychom je využili téměř pokaždé, protože je to lepší.“

14:02 | FIM odebrala Fenatimu licenci do konce roku 2018.
11:33 | Miller tlačil Viňalese odkaz
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00