Jezdci Ducati v závěru prohráli s Bautistou boj o sedmé místo

Nicky Hayden po problémech z úvodu ztratil kontakt s čelní skupinou a dojel osmý, Valentino Rossi se prosadil na deváté místo. Oba v poslední zatáčce prohráli souboj s Álvarem Bautistou o sedmou příčku.
Jezdci Ducati v závěru prohráli s Bautistou boj o sedmé místo

Tandem stáje Ducati Marlboro v závěru Velké ceny Německa prohrál těsný souboj s Álvarem Bautistou. Nicky Hayden dojel osmý, Valentino Rossi po startu z šestnáctého místa devátý.

Hayden se po startu snažil udržet čelní skupiny. "Ve druhém nebo třetím kole jsem měl v první zatáčce problém na hrbolech a ostatní mi ujeli. Od té doby jsem bojoval s Bautistou a Valem. Byla to zábava, hodně jsme se předjížděli, ale boj o sedmé místo, dvacet sedm sekund za prvním je pro mě na trati, kterou miluji a kde jsem byl několikrát na pódiu (v letech 2004 až 2007 vždy třetí), těžké," přiznal Američan. "Dostal jsem se na sedmou příčku a zajížděl svá nejlepší kola, ale oni jeli pořád se mnou."

Bývalého mistra světa nakonec v posledním kole zdolal Bautista. "V poslední zatáčce jsem ho znovu předjel, ale ještě před čárou mi to vrátil," vzpomínal Američan na poslední desítky metrů závodu. Zpětně by raději závodil na měkčích pneumatikách. "Ale teď je jednoduché něco takového říct. Děkuji týmu a všem, kteří tvrdě pracovali. Do dnešního dne jsme ale dávali větší naděje."

Rossi byl dnes rozhodně spokojenější než včera. Pomohly změny v nastavení, které udělal Ital se svým týmem při warm-upu. "Zlepšil se můj pocit na motorce. Po úvodních kolech jsem poznal, že jsem stejně rychlý jako Nicky a Bautista, možná dokonce o trochu rychlejší. Ve druhé polovině závodu jsem měl nějakou menší závadu na převodovce. To mě brzdilo hlavně v poslední zatáčce, kde jsem musel řadit na trojku, protože se mi zvedalo přední kolo," vysvětloval Ital.

Silný se naopak cítil v první zatáčce, a proto tam v posledním kole chtěl na brzdy předjet Haydena. Naopak na rovince se před něho dostal Bautista. "Nejsme tam, kde chceme být. Určitě jsme se zlepšili oproti sobotě, ale pořád jsme příliš vzadu. Nastavení pro závod jsme našli pozdě a díky tomu bylo všechno těžší. Ale pokud se chceme zlepšit, musíme zkusit řadu věcí a díky tomu můžeme snadno ztratit správný směr," přiznal devítinásobný mistr světa. "Teď musíme analyzovat data z tohoto víkendu a rozhodnout se, co uděláme v Laguna Seca."

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00