Jezdci Ducati v závěru prohráli s Bautistou boj o sedmé místo

Nicky Hayden po problémech z úvodu ztratil kontakt s čelní skupinou a dojel osmý, Valentino Rossi se prosadil na deváté místo. Oba v poslední zatáčce prohráli souboj s Álvarem Bautistou o sedmou příčku.
Jezdci Ducati v závěru prohráli s Bautistou boj o sedmé místo

Tandem stáje Ducati Marlboro v závěru Velké ceny Německa prohrál těsný souboj s Álvarem Bautistou. Nicky Hayden dojel osmý, Valentino Rossi po startu z šestnáctého místa devátý.

Hayden se po startu snažil udržet čelní skupiny. "Ve druhém nebo třetím kole jsem měl v první zatáčce problém na hrbolech a ostatní mi ujeli. Od té doby jsem bojoval s Bautistou a Valem. Byla to zábava, hodně jsme se předjížděli, ale boj o sedmé místo, dvacet sedm sekund za prvním je pro mě na trati, kterou miluji a kde jsem byl několikrát na pódiu (v letech 2004 až 2007 vždy třetí), těžké," přiznal Američan. "Dostal jsem se na sedmou příčku a zajížděl svá nejlepší kola, ale oni jeli pořád se mnou."

Bývalého mistra světa nakonec v posledním kole zdolal Bautista. "V poslední zatáčce jsem ho znovu předjel, ale ještě před čárou mi to vrátil," vzpomínal Američan na poslední desítky metrů závodu. Zpětně by raději závodil na měkčích pneumatikách. "Ale teď je jednoduché něco takového říct. Děkuji týmu a všem, kteří tvrdě pracovali. Do dnešního dne jsme ale dávali větší naděje."

Rossi byl dnes rozhodně spokojenější než včera. Pomohly změny v nastavení, které udělal Ital se svým týmem při warm-upu. "Zlepšil se můj pocit na motorce. Po úvodních kolech jsem poznal, že jsem stejně rychlý jako Nicky a Bautista, možná dokonce o trochu rychlejší. Ve druhé polovině závodu jsem měl nějakou menší závadu na převodovce. To mě brzdilo hlavně v poslední zatáčce, kde jsem musel řadit na trojku, protože se mi zvedalo přední kolo," vysvětloval Ital.

Silný se naopak cítil v první zatáčce, a proto tam v posledním kole chtěl na brzdy předjet Haydena. Naopak na rovince se před něho dostal Bautista. "Nejsme tam, kde chceme být. Určitě jsme se zlepšili oproti sobotě, ale pořád jsme příliš vzadu. Nastavení pro závod jsme našli pozdě a díky tomu bylo všechno těžší. Ale pokud se chceme zlepšit, musíme zkusit řadu věcí a díky tomu můžeme snadno ztratit správný směr," přiznal devítinásobný mistr světa. "Teď musíme analyzovat data z tohoto víkendu a rozhodnout se, co uděláme v Laguna Seca."

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30