V domácím prostředí okruhu v Jerezu si v pátečním volném tréninku zajel Jorge Lorenzo pro druhý nejlepší čas na kolo, jeho týmový kolega Valentino Rossi zvládl pětadvacet kol s pátým nejlepším časem.
Jorge Lorenzo byl na okruhu velmi rychlý a stejně jako loni se v sedle své Yamahy cítí perfektně. K tomu samozřejmě přispěl i ten fakt, že už dnes nebojoval s problémy s bolestí v ruce. Po zdravotní stránce je tedy stoprocentní a přesvědčený, že po drobných modifikacích bude zítra ještě rychlejší.
„S prvním dnem jsem opravdu spokojený,“ řekl dnes druhý Jorge Lorenzo. „Všechno se dařilo a ruka mě už vůbec nebolela. Na motorce se cítím stejně dobře jako loni, když jsem si tu zajel pro pole position, i když nyní je mým cílem udělat vše proto, abych tentokrát v závodu nezopakoval stejnou chybu!“
„Už nyní mám správnou rychlost a s některými drobnými úpravami to může být ještě lepší. Nemyslím si, že existuje dokonalý MotoGP motocykl, ale naše Yamaha je tomu velmi blízko, možná jen potřebujeme o něco vyšší maximální rychlost … Pro zítřek je mým cílem zlepšit rychlost a konzistentně se pohybovat v devětatřicáté sekundě,“ uvedl závěrem Lorenzo.
Prvním úkolem Valentina Rossiho bylo zjistit, jak se na dráze vypořádá se zraněným ramenem. Všem se ulevilo, když Ital neměl nijak velké problémy, které by mu snad znemožnili trénink absolvovat. Pro kvalifikaci a závod možná nasadí nějaké sedativa, ale dnešní porci pětadvaceti kol zvládl bez prášků proti bolesti.
„Rameno trošku bolí a to hlavně ve dvou nebo třech místech s intenzivním brzděním, ale nejdůležitější je to, že dokážu vůbec jezdit,“ řekl po pátečním volném tréninku Valentino Rossi. „Samozřejmě bolest to dělá těžší, ale zvládl jsem zajet pětadvacet kol bez léků proti bolesti a v průběhu tréninku se to víc nezhoršilo.“
„Nebral jsem žádné léky proti bolesti, protože jsem chtěl znát její intenzitu a zítra a v neděli pak zvážíme něco proti bolesti,“ pokračoval Ital. „Dnes jsme použili dvoje nastavení a teď se rozhodneme, které z nich vybereme pro zbytek víkendu. Potřebujeme vzadu o něco větší přilnavost, abychom byli konkurenceschopnější, protože to nás momentálně zpomaluje víc než rameno.