Jezdci Kawasaki něco takového nečekali

Pracovalo se na novém motoru a byl vyroben i nový motocykl.
Nečekané rozhodnutí Kawasaki opustit řady prestižního seriálu závodů Mistrovství světa silničních motocyklů je jak pro jezdce samotné, tak pro celý svět, který závody MotoGP žije velkým šokem. Otázkou je, jak dlouho toto rozhodnutí vznikalo v samotném vedení japonského výrobce, protože něco takového se neoznámí jen tak, aniž by měli v ruce dlouhodobé finanční analýzy, které nějakou dobu trvá připravit.

Zatím ovšem není nic oficiálně potvrzeno a tedy je pořád, i když pravděpodobně jen minimální naděje, že se vše podaří ´nějakým´ způsobem vyřešit. A jak? Tak na to budou napsány určitě tucty spekulací, než se v první pondělní den roku 2009, vše dovíme z oficiálního prohlášení Kawasaki.

Podle manažera Marca Melandriho Alberto Verganiho bylo rozhodnutí Kawasaki učiněno někdy těsně před Vánocemi a přiznal, že už Melandriho nabídl Gresinimu, kterého nedávno odmítli.

„To nikdo nečekal. Závodní oddělení mnohem posílilo, když pokračovali v Marcových podnětech. Byl tam vývoj nového motoru a Jacque jezdil s novým motocyklem,“ uvedl Melandriho manažer pro Gazzetta dello Sport. „Marco se tam cítil jako král.“

„Vypadá to, že o tom rozhodli čtyřiadvacátého prosince v Japonsku … . Nicméně jsem Marca nabídl Gresinimu, pokud ho bude potřebovat … .“

Potom, co letos Gresiniho nabídku odmítl jak Melandri, tak jeho manažer Vergani se jeví šance Melandriho angažmá u Gresiniho týmu hodně malá, ale ne nemožná a určitě již teď v některých týmech právníci kalkulují, kolik by stálo vypovězení smlouvy toho, či onoho jezdce.

Gresini se pro Gazzetta dello Sport vyjádřil slovy: „Marco a jeho manažer se rozhodli již v Brně, když odmítli mou nabídku. A já nejsem prodavačem na trhu.“

Dva volní jezdci v podobě Melandriho a Hopkinse je lákavá nabídka. Navíc Hopkins má za sebou společnost Monster Energy, silného sponzora, kterého by rád viděl na svém motocyklu každý z majitelů a to nejen soukromého týmu. Hlavně v dnešní složité, celosvětové ekonomické situaci by to bylo pro tým, jako dar z nebes.

Právě Hopkins je také spojován s Gresinim, ale jak sám uvedl, zatím je moc brzy na to, aby k tomu něco řekl. Pokud vezmeme do úvahy vzpomínané sponzorské zázemí Hopkinse, bude rozhodnutí, pokud opravdu k něčemu takovému dojde, celkem jednoznačné.

Jednou ze spekulací je oživení projektu Jorge Martinéze jet dva motocykly Kawasaki. To se mu teď může splnit a možná i s nějakou finanční pomocí od Dorny, promotéra závodů MotoGP, která bude mít v záměru udržet na startovním roštu všech avizovaných devatenáct motocyklů. Takže v pondělí pátého uslyšíme oficiální verzi od Kawasaki a pak se uvidí, jak to vůbec se zeleným týmem v příštím roce bude.
24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00