Jezdci Moto3 dnes testovali v Jerezu

Závodníci nejslabší kubatury mají za sebou test na jihošpanělském okruhu v Jerezu. Zúčastnila se jej většina závodníků.
Jezdci Moto3 dnes testovali v Jerezu

V pondělí se na okruhu v Jerezu konal test týmů MotoGP, dnes byla trať k dispozici pro jezdce kategorie Moto3. Většina jezdců se tohoto testu zúčastnila. A všichni přítomní závodníci se snažili vytěžit maximum z času, který dnes na testování měli, protože před sezónou jim testovací program pokazilo deštivé počasí.

Rakouská firma KTM přivezla na testy do Andalusie nový podvozek. KTM se tak snaží zapracovat na zmenšení ztráty na Hondu, jejíž závodníci letos vyhráli všechny dosud odjeté závody. Dle nových pravidel může každý výrobce během sezóny provést jen jednu změnu podvozku a zadního ramene. Tato změna se navíc musí týkat všech jezdců dané značky. Pokud tedy KTM nový podvozek nasadí, budou moci učinit další změnu nejdříve po posledním závodě sezóny ve Valencii.

Nový podvozek KTM dnes otestovali Brad Binder, Miguel Oliveira a Romano Fenati. Neshledali však žádný výrazný rozdíl oproti stávajícímu podvozku, proto tento nový podvozek nakonec KTM ve Francii nenasadí.

Testy v Jerezu ovládl dnešní oslavenec Lorenzo

Testy v Jerezu ovládl dnešní oslavenec Lorenzo

Honda si do Jerezu žádné převratné novinky nepřivezla, takže se Danny Kent, Enea Bastianini, Alexis Masbou a John McPhee věnovali pouze nastavení motocyklu, geometrii a jeho elektronickým systémům.

I Fabio Quartararo a Jorge Navarro se věnovali nastavení motocyklu. Oba – Quartararo i Navarro -  odkroužili 98 kol. U těchto dvou jezdců a u Marie Herrery jsou v tiskové zprávě týmů uvedeny i nejrychlejší časy. Quartararo zajel 1:46,460, Navarro 1:46,402 a Herrera 1:48,4. Kompletní tabulka s časy zveřejněna nebyla.

Co se týče motocyklů Mahindra, pro ně dnes testovali závodníci týmu San Carlo Team Italia – Stefano Manzi a Matteo Ferrari, kteří se zaměřili na vývoj možných změn šasi a na nový výfuk. Mapfre Team Mahindra měl méně věcí k testování, navíc pád Jorgeho Martina v brzkých hodinách jejich plány narušil.

Kromě Martina skončili na zemi i Andrea Migno a Alessandro Tonucci. Jules Danilo měl technické potíže.

Součástí dnešního programu byl i test pneumatik Dunlop. Nová zadní pneumatika s označením M1 je na bázi střední směsi, která byla použita v nedělním závodě. Pneumatika má nabídnout vyšší přilnavost a zároveň si udržet delší životnost. Nová přední pneumatika je navržena pro lepší stabilitu zlepšení nájezdu do zatáček a má nabídnout i delší životnost, navíc je změněn i její profil ze současných 95/75 na 90/80.

Kvůli nemoci se testu nezúčastnil Efren Vazquez. Juanfran Guevara vynechal kvůli zranění a následné operaci. Přítomen nebyl ani Livio Loi.

K vidění dnes na okruhu nebyl ani Karel Hanika. Český jezdec má za sebou dva nepříjemné pády. Musel odjet na lékařskou prohlídku kvůli potížím s pravou rukou. Zítra čeká jezdce operace za účelem opravení člunkové kosti. 

(Zdroj: motogp.com)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.