V průběhu britského víkendu panovaly různé povětrnostní podmínky, když v pátek jeli jezdci na suché i mokré trati, sobota byla slunečná s poměrně vysokou teplotou dráhy a v neděli naopak zima s deštěm.
Loni zavítal motocyklový šampionát do Silverstonu poprvé od roku 1986. Letos sice dráha zůstala stejná, ale posunulo se místo startu a cíle plus nájezd do boxů, které byly kompletně nové, jako součást novostavby Silverstone Wing.
V den závodu pršelo a mokrá dráha se stala osudnou trojici jezdců královské kubatury Jorge Lorenzovi, Benu Spiesovi a Marcu Simoncellimu. Všichni jmenovaní neudrželi své 800ccm prototypy na dráze a závod nedokončili. Britskou Grand Prix vyhrál Casey Stoner, druhé místo obsadil Andrea Dovizioso a body za třetí místo získal Colin Edwards.
Bridgestone na základě předchozích zkušeností zvolil u přední hladké pneumatiky o stupeň měkčí směs a do Británie přivez směs měkkou a střední. Na otázku, zda byl tento výběr úspěšný, odpověděl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „S revidovaným výběrem směsí předních pneumatik jsem spokojený, protože v pátek dopoledne a v sobotu bylo hodně jezdců, kteří preferovali měkkou směs, kterou jsme loni v Silverstonu neměli.“
„Odezva na obě směsi byla dobrá a stejně tak časy na kolo byly rychlé. Loni byl okruh Silverstonu pro všechny nový, takže výběr směsí pneumatik byl náročný, založen čistě na teoretickém základu, zatímco letos jsme již měli k dispozici data z uplynulého ročníku, která nám umožnila učinit mnohem přesnější a věřím, že také vhodnější výběr.“
Už od prvních jízd v pátek dopoledne, byly časy na kolo ve srovnání s předchozím ročníkem výrazně rychlejší. „Dokonce v pátek dopoledne byl nejrychlejší čas jen o 0,2 sekundy pomalejší od současného rekordu, takže pokud byla dráha suchá, časy na kolo byly velmi rychlé,“ pokračoval Hamašima. „Během kvalifikace zajel Casey Stoner kolo o 1,5 sekundy rychlejší než byl rekord, což je významný rozdíl.“
„Myslím, že je to dáno kombinací vývoje motocyklů od loňského ročníku, skutečností, že minulým rokem byla dráha pro všechny naprosto nová a také počasím, protože v sobotu byly povětrnostní podmínky o něco lepší než loni. Také jsme vylepšili naši zadní hladkou asymetrickou pneumatiku a zejména střední varianta měla v Silverstonu na své levé straně extra měkkou směs pro lepší výkon v zahřátí.“
Sobotní hezké počasí v neděli vystřídal déšť a zima. Týmy musely nasadit pneumatiky do mokra, jenž pro tento víkend byly k dispozici v měkké směsi. „Největší výzvou bylo velké množství vody na dráze,“ řekl Hamašima. „Životnost a konzistence byla u obou celkem slušná, ale u některých jezdců došlo k aquaplainingu, což nastane, když je na dráze moc vody nebo jsou hluboké kaluže, kde už pneumatika nedokáže správně odvést všechnu vodu a zůstane mezi ní a povrchem asfaltu tenká vodní vrstva.“