Jezdci Repsol Hondy novou RC212 chválí

První předsezonní test třídy MotoGP dnes absolvovala dvojice tovární Hondy Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso. Oba vítají funkční zlepšení na prototypech RC212V a dnešní den ukončili v druhé polovině první desítky.

Dnes poprvé od jedenáctého listopadu vyjely na dráhu v Sepangu obě tovární Hondy, ale s mnoha důležitými změnami, jenž mají jezdcům umožnit bojovat o nejvyšší příčky. Letošní model RC212V má nový podvozek, kyvné rameno, nový motor s prodlouženou životností a nejnovější verzi elektroniky.

Takové množství nových komponentů spolu s podpůrnými systémy vyžadovalo nějaký čas v hledání základního nastavení, což navíc v případě Daniho Pedrosy komplikuje nový systém odpružení značky Öhlins. Nicméně časy, které oba jezdci zajeli nejsou vůbec špatné a na pátek plánují další zlepšení.

Andrea Dovizioso zajel jednapadesát kol a s výkonem nového modelu Hondy byl velmi spokojený. Časy na kolo nebyly dle jeho slov prioritou dne, ale výkon v tomto testu vzbuzuje naději, že v dílnách HRC našli recept na neduhy, které pronásledovaly Hondu v předchozích letech.

„Je to velmi důležitý test a je dobré být zpátky na motocyklu po tak dlouhé zimní přestávce,“ řekl dnes šestý Ital Andrea Dovizioso. „Byl to velmi pozitivní den a jsem spokojený s modernizovaným strojem, který tu Honda přivezla. Máme hodně práce, kterou musíme udělat a hodně věcí k testování, takže dnešní časy na kolo přesně neodráží náš skutečný potenciál.“

„Práci, kterou Honda odvedla na elektronice znamená citelné zlepšení a také kontakt s podvozkem je lepší. Koncentrujeme se na zlepšení rychlosti, kterou můžeme udržovat během závodu a to je také věc v níž budeme zítra pokračovat. Je tam stále ještě hodně věcí k testování, ale tento první test byl důležitý pro potvrzení, že pokračujeme správným směrem,“ uvedl závěrem Andrea Dovizioso.

Dani Pedrosa už s číslem šestadvacet na kapotě své RC212 absolvoval o jedno kolo víc než jeho týmový kolega a jedna z jeho dnešních priorit byla, zjistit jak je na tom jeho zápěstí. V prosinci si nechal z ruky operativně vyjmout šroub, ale dnes se vše ukázalo v pořádku a Španěl se mohl plně věnovat práci.

„Pro nás to byl první normální testovací den,“ uvedl k čtvrtečnímu testu v Sepangu Dani Pedrosa. „Už to bylo dlouho, co jsme naposledy jezdili na motorce a tak nějakou dobu trvalo si znovu zvyknout na rychlost a dostat se do rytmu, což je přirozené.“

„Dnes jsme se nezaměřili na časy na kolo nebo vysoký výkon a hodně času strávili prací na tlumení Öhlins, protože to je pro nás v tomto období hlavní změna ve srovnání s předchozí sezonou,“ pokračoval Španěl a závěrem uvedl: „Zápěstí, z kterého mi v prosinci odstranili šroub vypadá dobře, takže to je velmi pozitivní.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00