Jezdci Repsol Hondy pomýšlí na další double na stupních vítězů

Le Mans uvítá na čtvrtém podniku mistrovství světa tým Repsol Honda s aktuálně vedoucím mužem šampionátu Caseym Stonerem (66 bodů) a Danim Pedrosou, který se usadil na celkové třetí příčce se ziskem 52 bodů.
Jezdci Repsol Hondy pomýšlí na další double na stupních vítězů

Oba tovární jezdci byli letos zatím na všech stupních vítězů a do Le Mans odcestovali s rozhodnutím v tomto trendu pokračovat. Francouzská trať loni ovlivnila sezónu Caseyho i Daniho, byť u každého jiným směrem.

Casey, který si vítězstvím v Estorilu zajistil už osmnácté pódiové umístění v řadě, vyhrál v Le Mans v roce 2011 a následnými vítězstvími v Katalánsku a Silverstone tak vytvořil šňůru tří vítězství v řadě, která byla základem pro konečný zisk titulu Mistra světa v roce 2011.

Dani oslavil svým umístěním v Estorilu ještě zajímavější jubileum, a to sté stupně vítězů v jeho kariéře. Do Le Mans přijíždí s jedinou myšlenkou: zahnat špatné vzpomínky na pád v loňském roce, který ho potkal právě v době, kdy zajel nejrychlejší kolo závodu a současně nastavil nový rekord tratě (1´33.627). V důsledku kolize si tehdy zlomil klíční kost a byl tím vyřazen ze závodů v Katalánsku, Silverstone a Assenu.

Francouzskému okruhu, který se nachází 200 kilometrů jihozápadně od Paříže, dominují především rychlé zatáčky, které vyžadují pozdní brzdění a prudkou akceleraci při výjezdu.

Casey Stoner: „Na předcházejících dvou tratích jsem nebyl v minulosti nejlepší, přesto se mi letos podařilo zvítězit na obou, takže doufám, že v Le Mans můžeme opět jet na vítězství. I zde jsem měl v minulosti úspěšné i méně úspěšné závody. Trať je svým rozložením jedinečná s velkým množstvím míst vyžadujících intenzívní brzdění a myslím, že letos zde budou Honda i Yamaha zcela vyrovnané.

Bohužel, byli jsme zklamaní, že nám počasí v Estorilu nedovolilo testovat, protože ještě stále musíme pracovat na vibracích, které se na motocyklu projevují. Proto doufáme, že nám počasí ve Francii dopřeje alespoň nějaký suchý trénink, a to nám pomůže najít správnou cestu k eliminaci problému.“

Dani Pedrosa: „Le Mans je těžký okruh, docela podobný Estorilu, kde je potřeba mít připraven stroj s dobrou stabilitou, trakcí a zrychlením. V minulosti jsem se zde cítil dobře a v obou nižších třídách jsem měl i dobré výsledky, ale ke skutečně vynikajícím výsledkům v MotoGP mi ještě něco málo chybí. Vloni jsem zde zajel nejrychlejší kolo závodu, ale nebyl jsem schopen udržet tempo a havaroval, takže to tentokrát chci udělat lépe. Měli jsme tři dobré závody, jezdím dobře, ale v každém z těchto závodů jsem něco málo ztratil. Především se tak stalo v prvních kolech po startu, kde jsem býval v minulosti silnější. Potřebuji tohle všechno spojit do jednoho celku, a pokud opět zlepšíme starty, odstartujeme do vítězného závodu.“ 

Autor: Jana Králová

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00