Jezdci tovární Ducati snižují ztrátu na nejlepší

Valentino Rossi a Nicky Hayden zahájili poslední část zimní přípravy s časy v první desítce, což je ve srovnání s předchozími výkony v Malajsii zlepšení, které se budou v pondělí snažit minimálně potvrdit.
Jezdci tovární Ducati snižují ztrátu na nejlepší

Tropické podnebí Sepangu vystřídaly o poznání nižší teploty okruhu v Losail, které se v neděli večer pohybovaly kolem třiadvaceti stupňů. Oběma jezdcům tovární Ducati se podařilo umazat ze ztráty na nejrychlejší jezdce královské kubatury a v pondělí se pokusí tuto ztrátu eliminovat na minimum.

Valentino Rossi zajel první den čas 1´57,038 sekundy, což stačilo na osmé místo výsledkové listiny úvodního testu v Kataru. „Na první den to nebylo špatné,“ řekl Rossi. „Dokázal jsem na motorce  jezdit lépe a užíval si to. I když jsem byl osmý, moje časy nejsou tak daleko od nejlepších. Sedm desetin je stále velký rozdíl, ale každopádně je to pokrok už vzhledem k tomu, že ten nejlepší čas jsem zajel na hodně opotřebované pneumatice.“

„Dobře jsme zapracovali na nastavení, i když v několika částech okruhu ještě nejsem dostatečně rychlý a zítra (v pondělí) budeme muset vyzkoušet nějaká další řešení,“ pokračoval Rossi. „Co se týče ramene, tak s tím jsem spokojený, protože je o něco silnější a to mi umožňuje lépe jezdit. Také jsem zaznamenal první pád s Ducati, což jsem samozřejmě udělal záměrně … bez legrace, najel jsem si příliš rychle a přišel o předek. Dokázal jsem to ještě zvednout a vyhnul se tak pádu na dráze, ale pak jsem to položil ve štěrku.“

Američan Nicky Hayden s s časem 1´57, 137 sekundy umístil těsně za svým týmovým kolegou, ale v hodnocení prvního dne byl opatrný. „Ze začátku to nebylo tak špatné, ale pak jsme trošku bojovali s problémy,“ uvedl Američan. „Tým mi trošku upravil světlou výšku a já tak dokázal zajet poměrně slušný čas a byl konzistentní.“

„V určitých partiích dráhy se cítím dobře, ale jsou tam ještě místa, kde se potřebuji zlepšit. Pokud na těchto bodech dokážeme zapracovat, tak budeme schopni snížit naše časy na kolo. Mám pocit, že je to lepší než v Sepangu, ale zítra rozhodně potřebujeme zrychlit,“ řekl Nicky Hayden.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30