Jezdci týmu Aspar Moto2 zatím na nejlepší ztrácejí

Španělský tým má pro letošní sezonu kompletně novou sestavu jezdců v podobě úřadujícího šampiona kubatury do 125ccm Nicolase Terola a Mistra světa třídy Moto2 2010 Toniho Elíase.
Jezdci týmu Aspar Moto2 zatím na nejlepší ztrácejí

Tato sestava má za úkol bojovat o ty nejvyšší příčky a díky technickému zázemí stáje Jorge Martineze k tomu mají všechny předpoklady. Minulý týden testoval Elías s Terolem v Jerezu a v sedlech prototypů Suter ztratili na nejrychlejšího Cortiho 1,4 sekundy. Tento rozdíl by rádi definitivně vymazali v březnu, protože to je na programu závěrečný IRTA test nižších kubatur.

„S výsledkem posledního dne v Jerezu jsem spokojený,“ uvedl Terol. „Fyzicky jsem na tom v Moto2 lépe a můžu najet víc kol. Poslední den jsem ke konci jezdil stabilní časy 1´43, ale pak se objevily nějaké vibrace na přední části. Mechanici ale odvedli perfektní práci a my tak mohli bez problému pokračovat dál.“

„Můžu říct, že tento test byl pro nás pozitivní, protože máme poměrně rychlé časy a každý den jsme se zlepšovali. Rychlost byla v průběhu testu perfektní, takže si myslím, že je to ten správný klíč k výraznějšímu pokroku,“ řekl Terol.

V Jerezu pracoval Toni Elías na nastavení odpružení, aby získal mnohem lepší stabilitu při průjezdu zatáčkami a nejlepší čas nastavil na hodnotu 1´43,6 sekundy, což byl stejný výsledek, jakého docílil také týmový kolega Terol. „Z Jerezu odjíždím spokojený, protože jsem tam zaznamenal určité zlepšení,“ řekl Elías.

„Pokaždé se zlepšujeme a tím se také blížime úrovni těch nejlepších časů. Vůbec poprvé jsem zajel kolo za 1´43s a vzhledem k tomu, že při mé poslední návštěvě jsem se tu jen stěží dokázal dostat pod 1´45s, je to určitě dobrý výsledek.“

„Jsem spokojený, protože motorka funguje čím dál tím lépe a já si na ni postupně zvykám,“ pokračoval Španěl. „Samozřejmě je tu stále velký prostor pro další zlepšení, ale v posledních třech dnech jsme velmi intenzivně pracovali a díky tomu získali spoustu dat, která do dalšího testu budeme analyzovat. Myslím, že jsme se společně s týmem vydali správnou cestou.“

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00