Jezdci týmu Aspar Moto2 zatím na nejlepší ztrácejí

Španělský tým má pro letošní sezonu kompletně novou sestavu jezdců v podobě úřadujícího šampiona kubatury do 125ccm Nicolase Terola a Mistra světa třídy Moto2 2010 Toniho Elíase.
Jezdci týmu Aspar Moto2 zatím na nejlepší ztrácejí

Tato sestava má za úkol bojovat o ty nejvyšší příčky a díky technickému zázemí stáje Jorge Martineze k tomu mají všechny předpoklady. Minulý týden testoval Elías s Terolem v Jerezu a v sedlech prototypů Suter ztratili na nejrychlejšího Cortiho 1,4 sekundy. Tento rozdíl by rádi definitivně vymazali v březnu, protože to je na programu závěrečný IRTA test nižších kubatur.

„S výsledkem posledního dne v Jerezu jsem spokojený,“ uvedl Terol. „Fyzicky jsem na tom v Moto2 lépe a můžu najet víc kol. Poslední den jsem ke konci jezdil stabilní časy 1´43, ale pak se objevily nějaké vibrace na přední části. Mechanici ale odvedli perfektní práci a my tak mohli bez problému pokračovat dál.“

„Můžu říct, že tento test byl pro nás pozitivní, protože máme poměrně rychlé časy a každý den jsme se zlepšovali. Rychlost byla v průběhu testu perfektní, takže si myslím, že je to ten správný klíč k výraznějšímu pokroku,“ řekl Terol.

V Jerezu pracoval Toni Elías na nastavení odpružení, aby získal mnohem lepší stabilitu při průjezdu zatáčkami a nejlepší čas nastavil na hodnotu 1´43,6 sekundy, což byl stejný výsledek, jakého docílil také týmový kolega Terol. „Z Jerezu odjíždím spokojený, protože jsem tam zaznamenal určité zlepšení,“ řekl Elías.

„Pokaždé se zlepšujeme a tím se také blížime úrovni těch nejlepších časů. Vůbec poprvé jsem zajel kolo za 1´43s a vzhledem k tomu, že při mé poslední návštěvě jsem se tu jen stěží dokázal dostat pod 1´45s, je to určitě dobrý výsledek.“

„Jsem spokojený, protože motorka funguje čím dál tím lépe a já si na ni postupně zvykám,“ pokračoval Španěl. „Samozřejmě je tu stále velký prostor pro další zlepšení, ale v posledních třech dnech jsme velmi intenzivně pracovali a díky tomu získali spoustu dat, která do dalšího testu budeme analyzovat. Myslím, že jsme se společně s týmem vydali správnou cestou.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00