Jihošpanělský Jerez má finanční problémy

Poté, co promotér mistrovství světa silničních motocyklů oznámil podepsání šestileté smlouvy s okruhem ve španělském Aragónsku, stále častěji se teď hovoří o finančních potíží jejich dalšího okruhu v Jerezu.
Jihošpanělský Jerez má finanční problémy

Závodní okruh v Jerez de la Frontera je řekněme vlajkovou lodí mezi španělskými okruhy. Každým rokem tam přivítají Velkou cenu Španělska, je prvním evropským podnikem v kalendáři motocyklové Grand Prix a rovněž s návštěvností přesahující sto dvacet tisíc diváků patří mezi špičku.

Nicméně společnost Cirjesa, jenž tento jihošpanělský okruh provozuje má finanční problémy. Soud ji obstavil majetek, protože mají prodlení ve splácení plateb firmám, které v roce 2005 pracovaly na rekonstrukci závodního areálu. Má se jednat o částku kolem dvou a půl miliónu eur a i když se do sporu zapojily místní orgány, zatím k úspěšnému řešení nedošlo.

Už loni Carmelo Ezpeleta hovořil o tom, že čtyři Velké ceny na španělské půdě a s Portugalskem celkem pět Grand Prix na Pyrenejském poloostrově je víc než je zdrávo. Nyní získal MotorLand Aragón jistotu pořádání Grand Prix do roku 2016 a to pro Jerez nevěstí nic dobrého. Přitom třeba infrastruktura kolem okruhu v Aragónsku nabízí jen minimální ubytovací kapacity, což je naopak v případě Jerezu bez problému, ale o to tady asi nejde.

Přitom, jaká je dnes ve Španělsku vysoká nezaměstnanost je až obdivuhodné, že všechny čtyři jejich Velké ceny jsou tak divácky oblíbené. Španělé jsou evidentně velkými motocyklovými fanoušky a právě z vysoké návštěvnosti Španělů, ale také z vysokého počtu například britských fanoušků, těžil jihošpanělský region. Určitě teď neprožívá nejšťastnější období, ale všem zainteresovaným musí být jasné, že si španělskou Grand Prix nemůžou dovolit ztratit.

V pátek čtvrtého března zahájí v Jerez de la Frontera jezdci nižších kubatur mistrovství světa třídenní IRTA test. Poslední tři dny testování a pak už cesta do Kataru na zahajovací Velkou cenu sezony 2011 s datem dvacátého března. Problémy, které teď na jihu Španělska řeší by neměly nijak ovlivnit pořádání letošní španělské Grand Prix, protože seriál mistrovství světa se do Evropy vrací už prvního dubna.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30