Jízda smykem je hezká na pohled, ale pro pneumatiky velká zátěž

Nová asymetrická pneumatika se na Phillip Islandu osvědčila.
Jízda smykem je hezká na pohled, ale pro pneumatiky velká zátěž
Klepněte pro větší obrázekBěhem australského závodního víkendu se počasí opět předvedlo v plné kráse. Před prvním pátečním tréninkem dva dny silně pršelo, déšť rovněž přerušil druhý volný trénink v sobotu, ale kvalifikace a samotný závod se jel za sice chladného, ale slunečného počasí.

První tři jezdci v pořadí výsledkové listiny Casey Stoner, Valentino Rossi a Dani Pedrosa použili jako všichni ostatní měkčí směsi hladké pneumatiky a pouze dva jezdci Rizla Suzuki Chris Vermeulen a Loris Capirossi zvolili tvrdší specifikaci zadní pneumatiky.

Na otázky týkající se výkonu pneumatik Bridgestone na okruhu Phillip Island odpověděl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

Jak hodnotíte uplynulý víkend z hlediska výkonu pneumatik?
Tohru Ubukata: „Víme, že je Phillip Island obtížným okruhem pro pneumatiky, ale jsem spokojený s novou specifikací zadní pneumatiky, kterou jsme vyvinuli speciálně pro tento víkend. Podmínky byly celkem chladné, takže možnost volby měkčí směsi byla samozřejmě rychlejší možností vzhledem k lepší úrovni okamžité přilnavosti, jenž nabízely, ale dokonce zvlášť tvrdá zadní pneumatika nabídla dobrou konzistenci. V průběhu víkendu jsme nezaznamenali žádný problém s životností a to bylo u nové specifikace pneumatiky také záměrem, abychom mohli říct, že fungovala opravdu dobře.“

Teplota dráhy byla v průběhu uplynulého víkendu celkem nízká a určitě chladnější než tomu pravděpodobně bude tento víkend v Malajsii. V čem klade Phillip Island největší nároky na pneumatiky?
TU: „V televizi jsme mohli vidět hodně motocyklů ve smyku a zvlášť v levotočivé zatáčce na konci kola. Vypadá to skutečně velkolepě a je to velmi působivá ukázka řízení motocyklu, ale pro pneumatiky je to drsné! Toto protáčení a skluz zadní pneumatiky vytváří nadměrnou teplotu gumy, zvlášť v rychlých levotočivých zatáčkách na Phillip Islandu a to byl také důvod, proč jsme pro tuto Velkou cenu vyvinuli mnohem odolnější zadní asymetrickou pneumatiku. Protože jak se pneumatika protáčí, tření mezi gumou a povrchem dráhy generuje teplo. Čím větší prokluzování, tím vyšší teplota. Překročí se její optimální teplota a takto zahřátá pneumatika pak má menší přilnavost, takže bude prokluzovat ještě víc a tak dále. To je také důvodem, proč je důležité zvolit přesně tu správnou tepelnou rovnováhu, abychom takovému případu zabránili a přitom si udrželi dobrou úroveň přilnavosti. Myslím, že časy na kolo a celkový čas samotného závody ukázaly, že jsme to dokázali.“

Co nám můžete říct o výkonu mokrých pneumatik v průběhu deštivého sobotního tréninku?
TU: „Na Phillips Islandu může začít pršet velmi rychle a dráha se okamžitě změní ze suché na velmi mokrou. Rovněž tato dráha rychle neosychá, takže tam v sobotu nebyly žádné přechodné podmínky, ale čistě mokré. V této roční době je tam chladněji a déšť povrch dráhy ochlazuje ještě mnohem víc, takže jsme rozhodli tady přivést měkkou mokrou směs pneumatiky, jakou jsme naposledy použili v Donington Parku během britské Grand Prix. V dešti samozřejmě pneumatiky vytvářejí menší teplotu, takže můžeme použít měkčí směsi, abychom dosáhli maximální úrovně přilnavosti. Při množství vody na dráze spolu s nízkou teplotou okolního prostředí, měkké pneumatiky do mokra nabídly dobrou přilnavost a konzistenci a umožnily jezdcům zajet některé velmi dobré časy na kolo, takže jsem spokojený.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

12:25 | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
12:09 | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
11:35 | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
11:35 | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |