Johann Zarco, skončil v roce 2011 celkově druhý, v kategorii 125cc. Letos pro něj začíná teprve třetí sezóny v Grand Prix, a Johann Zarco, by mohl být ve třídě moto 2, příjemným překvapením.
Zarco závodí pro tým JiR Moto2. Mladý francouz skončil při svém prvním závodě v moto 2, v Kataru dvanáctý. Při proměnlivém počasí v Jerezu skončil dokonce v první desítce.
Minulý víkend při Velké ceně Portugalska, dopadl závod pro Zarca ještě lépe. Podařilo se mu kvalifikovat se na čtvrtém místě a závod na čtvrtém místě i dojel. Motogp.com si s Francouzem o jeho prozatímní sezóně popovídalo.
Jaký byl pro Tebe víkend v Portugalsku?
"Víkend začal dobře, a já byl pravidelně mezi šesti nejlepšími jezdci. Myslím si, že to bylo díky Jerezu. Tam jsem byl dokonce na mokru první při FP1, FP3, a při warm-upu, a byl jsem opravdu velice motivovaný. Chtěl jsem bojovat s nejlepšími, i když jsem věděl, že to za sucha bude obtížné. V Estorilu, jsem se cítil na motocyklu dobře. Na motorce jsme udělali jen nepartné změny, a podařilo se nám zajet slušné časy. Teprve poté jsme udělali nějaké malé změny, které nám umožnili držet tempo s nejrychlejšími jezdci. Jezdil jsem za Márquezem, a v kvalifikaci jsem zajel dvě opravdu dobrá kola. Poté co jsme se na tyto časy podívali, jsem věděl, že mám šanci na dobrý výsledek."
A na začátku závodu...
"Začal jsem čtvrý a očekával jsem, že v prvních dvou kolech to, bude daleko obtížnější. V Jerezu, jsem ztratil hned v úvodu devátou místo, protože jsem příliš váhal, ale v Estorilu, jsem měl lepší pozici. Jel jsem svoji vlastní stopu, a myslíím si že ostatní byli zavření uvntiř. Aegerter (Dominic - Technomag-CIP tým) a Espargaró (Pol - Pons 40 HP Tuenti tým) mě předjeli, ale já a Aegerter, jsme byli schopni dotáhnout se na skupinu v níž jel Márquez, Espargaró a Lüthi (Thomas – Interwetten-Paddock). Cítil jsem se na motocyklu dobře a dokonce jsem se dostal před Espargara a Márqueze na druhou pozici. Oba jezdci, ale začali hodně tahat a i když jsem se hodně snažil, tak už jsem nebyl schopen jim stíhat."
"Devět kol před koncem jsem ztrácel téměř šest vteřin, na Andreau Iannoneho (Speed Master tým), ale on rychle chytil tempo. Takže já jsem se snažil udržet si čas pod 1'42, abych si zajistil čtvrté místo."
Co je podle Tebe zapotřebí, abys mohl ke konci závodu bojovat o bednu?
"Zkušenosti. Také se musím mít k motocyklu větší důvěru a vědět kde je ten správný limit. Sledoval jsme v čem je silný Marquez. Zjistil jsem, že on když zrychluje, tak s motocyklem hodně driftuje, o dost více než já. Jenže, on ví, jak se svým motocyklem může driftovat, zatímco já se bojím že dostanu highsidera. To jsou ty malé detaily, které dělají, ale velký rozdíl."
Po závodě v Jerezu, jsi řekl, že bys chtěl být silnější ve všech oblastech, což se Ti v Estorilu podařilo. Tento rok, se zlepšuješ hodně rychle - co je Tvůj další cíl?
"Stále si nemyslím, že jsem schopen bojovat o podium. Mým cílem je zůstat v první skupině. V Estorilu, jsem byl schopen v této skupině bojovat a bylo to skvělé. Doufám, že se mi na Grand Prix ve Francii podaří zajet dobrá kvalifikace, a že toho budu moct využít v závodě. Pokavad se mi to povede, tak můžeme být spokojeni."
Okruh v Le Mans, je hodně specifický a spousta jezdců, tam má problémy. Co si o tomto okruhu myslíš Ty?
"Myslím si, že každý okruh je něčím zvláštní, a je hlavně důležité, umět si to všude užít. Okruh v Le Mans, má hodně zajímavé úseky. Například šikana Dunlop, která je těsně před Chapelem. Nebo S2, tady je to hodně zajímavé, protože první zatáčka se trochu utahuje, a je snadné udělat zde chybu. Ať jsem, ale na jakémkoliv okruhu, vždycky doufám v dobrý výsledek."