Jorge Lorenzo říká, že test v Jerezu mu pomohl vyřešit dilema, zda dále používat stávající podvozek a nebo již novější specifikaci.
Španěl testoval jen den poté, co prohrál souboj o druhé místo s nováčkem mistrovství, Marcem Marquezem, v posledních zatáčkách posledního kola.
„Snažil jsem se jet perfektně, nechtěl jsem tolik riskovat,“ řekl po závodě Lorenzo. „Musíme jen trochu zlepšit náš motocykl.“
Bezztrátová převodovka zůstává pro Yamahu prioritou v oblasti vývoje, ale její zavedení je stále v nedohlednu, dodává Lorenzo s tím, že během testů se věnovali dalším oblastem, kde očekávají pokrok.
„Byl to dlouhý den a není snadné vše zvládnout, obzvlášť po třech dnech plných napětí. Jediná věc, kterou teď chci, je odpočinek,“ dodal.
„I přes to si myslím, že výsledky testů stojí za to, protože jsme přišli na některá vylepšení.“
„Zkoušeli jsme i cvičné starty a nakonec jsem dospěl ke stejnému pocitu, který jsem měl loni. Zlepšení startů nám pomůže v dalších závodech.“
„Myslím, že se motocykl ve vývoji opět posunul kupředu, navíc jsme se rozhodli, že budeme od příštího závodu používat nový podvozek. Jeho předností je lepší stabilita při akceleraci, takže to byl pozitivní den.“
Jeho týmový kolega, Valentino Rossi řekl, že ještě nemá jasno, který podvozek bude dále využívat.
Ital nový rám vyzkoušel i v posledních předsezonních testech, ale pro začátek sezony se rozhodl pro „standardní“ YZR-M1.
„Bylo důležité pokusit se pochopit nový podvozek,“ řekl Rossi.
„Udělali jsme spoustu srovnávacích testů, těchto dvou podvozků, ale v konečném výkonu jsou si velmi podobné.“
Na některých úsecích tratě byl lepší stávající podvozek, ale na některých pro změnu zaostával. Během příštího týdne se rozhodneme, který rám použijeme na trati v Le Mans.
Zdroj: autosport.com