Jorge Lorenzo si vyzkoušel dráhu v Aragónu

Vedoucí muž šampionátu třídy MotoGP si v sedle Yamahy R1 projel okruh v Aragónu a také hovořil o své motivaci porazit v roce 2011 Valentina Rossiho.

Člen továrního týmu Fiat Yamahy v cestě za svým prvním titulem mistra světa nic neponechává na náhodu a ve středu strávil osmdesát minut na dráze, kde se 19. září pojede Velká cena Aragónu.

Na začátku sezony byl Aragón určen jako náhradní okruh, ale po vypadnutí Maďarska z kalendáře mistrovství světa, dostali Španělé příležitost uspořádat motocyklový podnik Grand Prix.

„Je to zábavný okruh s mnoha různými zatáčkami,“ uvedl třiadvacetiletý Lorenzo po skončení testu. „První zatáčky jsou jak v Turecku a ty ostatní připomínají Misano. Doufám, že všichni, kteří tady bydlí přijedou a podpoří všechny španělské závodníky.“

Po oznámení odchodu Valentina Rossiho k Ducati, přechází vývoj prototypu M1 právě na Lorenzova bedra a bude důležité, jak si s takovým úkolem poradí, protože dle mnohých je současná M1 z velké části dílem právě Rossiho.

Podle Lorenza je ale přestup jeho současného týmového kolegy k Ducati extra motivací nejen pro něho, ale také pro Yamahu, aby v roce 2011 Valentina Rossiho porazili. „Yamaha proto udělá maximum,“ řekl Lorenzo. „Bude zapotřebí vyšší rychlosti a většího výkonu, ale budeme na tom pracovat intenzivněji, než kdy předtím. V příští sezoně bude mistrovství hodně zajímavé.“

Po Rossiho přechodu na pneumatiky Bridgestone, požadoval japonský výrobce pneumatik oddělené stání, protože v té době ještě v šampionátu soupeřili s Michelinem, ale zeď zůstala i v éře jednotných pneumatik a to se Lorenzovi moc nelíbilo.

„Raději bych od Rossiho očekával více z lidské stránky než větší výměnu technických informací. Nicméně mi tím nechtíc prokázal laskavost, protože můj tým dokázal ještě víc stmelit a já od doby, kdy nemám přístup k telemetrii, jezdím ještě lépe.“

„Nikdy jsem nebyl nervozní z představy souboje proti Rossimu,“ pokračoval Lorenzo. „Věděl jsem, že se potřebuji učit, zlepšit a tvrdě pracovat. Od mých deseti jsem sledoval závody v televizi a něco odkoukal od každého jezdce v jednotlivých třídách. Od Valentina jsem se naučil, jak zvládat závodění na dráze i mimo ni.“

S příchodem Bena Spiese éra rozdělené garáže u tovární Yamahy definitivně skončí. „Mám pocit, že to s Benem bude dobré. Možná nebudeme nejlepšími kamarády, ale v garáži už nebude zeď a my si nebudeme tajit naše telemetrie,“ řekl otevřeně Joge Lorenzo.

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00