Jorge Lorenzo si vyzkoušel dráhu v Aragónu

Vedoucí muž šampionátu třídy MotoGP si v sedle Yamahy R1 projel okruh v Aragónu a také hovořil o své motivaci porazit v roce 2011 Valentina Rossiho.

Člen továrního týmu Fiat Yamahy v cestě za svým prvním titulem mistra světa nic neponechává na náhodu a ve středu strávil osmdesát minut na dráze, kde se 19. září pojede Velká cena Aragónu.

Na začátku sezony byl Aragón určen jako náhradní okruh, ale po vypadnutí Maďarska z kalendáře mistrovství světa, dostali Španělé příležitost uspořádat motocyklový podnik Grand Prix.

„Je to zábavný okruh s mnoha různými zatáčkami,“ uvedl třiadvacetiletý Lorenzo po skončení testu. „První zatáčky jsou jak v Turecku a ty ostatní připomínají Misano. Doufám, že všichni, kteří tady bydlí přijedou a podpoří všechny španělské závodníky.“

Po oznámení odchodu Valentina Rossiho k Ducati, přechází vývoj prototypu M1 právě na Lorenzova bedra a bude důležité, jak si s takovým úkolem poradí, protože dle mnohých je současná M1 z velké části dílem právě Rossiho.

Podle Lorenza je ale přestup jeho současného týmového kolegy k Ducati extra motivací nejen pro něho, ale také pro Yamahu, aby v roce 2011 Valentina Rossiho porazili. „Yamaha proto udělá maximum,“ řekl Lorenzo. „Bude zapotřebí vyšší rychlosti a většího výkonu, ale budeme na tom pracovat intenzivněji, než kdy předtím. V příští sezoně bude mistrovství hodně zajímavé.“

Po Rossiho přechodu na pneumatiky Bridgestone, požadoval japonský výrobce pneumatik oddělené stání, protože v té době ještě v šampionátu soupeřili s Michelinem, ale zeď zůstala i v éře jednotných pneumatik a to se Lorenzovi moc nelíbilo.

„Raději bych od Rossiho očekával více z lidské stránky než větší výměnu technických informací. Nicméně mi tím nechtíc prokázal laskavost, protože můj tým dokázal ještě víc stmelit a já od doby, kdy nemám přístup k telemetrii, jezdím ještě lépe.“

„Nikdy jsem nebyl nervozní z představy souboje proti Rossimu,“ pokračoval Lorenzo. „Věděl jsem, že se potřebuji učit, zlepšit a tvrdě pracovat. Od mých deseti jsem sledoval závody v televizi a něco odkoukal od každého jezdce v jednotlivých třídách. Od Valentina jsem se naučil, jak zvládat závodění na dráze i mimo ni.“

S příchodem Bena Spiese éra rozdělené garáže u tovární Yamahy definitivně skončí. „Mám pocit, že to s Benem bude dobré. Možná nebudeme nejlepšími kamarády, ale v garáži už nebude zeď a my si nebudeme tajit naše telemetrie,“ řekl otevřeně Joge Lorenzo.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00