Jorge Lorenzo si vyzkoušel dráhu v Aragónu

Vedoucí muž šampionátu třídy MotoGP si v sedle Yamahy R1 projel okruh v Aragónu a také hovořil o své motivaci porazit v roce 2011 Valentina Rossiho.

Člen továrního týmu Fiat Yamahy v cestě za svým prvním titulem mistra světa nic neponechává na náhodu a ve středu strávil osmdesát minut na dráze, kde se 19. září pojede Velká cena Aragónu.

Na začátku sezony byl Aragón určen jako náhradní okruh, ale po vypadnutí Maďarska z kalendáře mistrovství světa, dostali Španělé příležitost uspořádat motocyklový podnik Grand Prix.

„Je to zábavný okruh s mnoha různými zatáčkami,“ uvedl třiadvacetiletý Lorenzo po skončení testu. „První zatáčky jsou jak v Turecku a ty ostatní připomínají Misano. Doufám, že všichni, kteří tady bydlí přijedou a podpoří všechny španělské závodníky.“

Po oznámení odchodu Valentina Rossiho k Ducati, přechází vývoj prototypu M1 právě na Lorenzova bedra a bude důležité, jak si s takovým úkolem poradí, protože dle mnohých je současná M1 z velké části dílem právě Rossiho.

Podle Lorenza je ale přestup jeho současného týmového kolegy k Ducati extra motivací nejen pro něho, ale také pro Yamahu, aby v roce 2011 Valentina Rossiho porazili. „Yamaha proto udělá maximum,“ řekl Lorenzo. „Bude zapotřebí vyšší rychlosti a většího výkonu, ale budeme na tom pracovat intenzivněji, než kdy předtím. V příští sezoně bude mistrovství hodně zajímavé.“

Po Rossiho přechodu na pneumatiky Bridgestone, požadoval japonský výrobce pneumatik oddělené stání, protože v té době ještě v šampionátu soupeřili s Michelinem, ale zeď zůstala i v éře jednotných pneumatik a to se Lorenzovi moc nelíbilo.

„Raději bych od Rossiho očekával více z lidské stránky než větší výměnu technických informací. Nicméně mi tím nechtíc prokázal laskavost, protože můj tým dokázal ještě víc stmelit a já od doby, kdy nemám přístup k telemetrii, jezdím ještě lépe.“

„Nikdy jsem nebyl nervozní z představy souboje proti Rossimu,“ pokračoval Lorenzo. „Věděl jsem, že se potřebuji učit, zlepšit a tvrdě pracovat. Od mých deseti jsem sledoval závody v televizi a něco odkoukal od každého jezdce v jednotlivých třídách. Od Valentina jsem se naučil, jak zvládat závodění na dráze i mimo ni.“

S příchodem Bena Spiese éra rozdělené garáže u tovární Yamahy definitivně skončí. „Mám pocit, že to s Benem bude dobré. Možná nebudeme nejlepšími kamarády, ale v garáži už nebude zeď a my si nebudeme tajit naše telemetrie,“ řekl otevřeně Joge Lorenzo.

20:34 | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz
23. září | Další penalizace Moto3: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00