Jorge Lorenzo za volantem formule GP2

Španěl byl včera ve Valencii, aby si vyzkoušel novou roli pilota formule GP2 a v kokpitu monopostu stáje Addax byl opravdu velmi rychlý. Opustit MotoGP ale Lorenzo neplánuje.
Jorge Lorenzo za volantem formule GP2

Do Valencie pozval hvězdu tovární stáje Yamahy kamarád Lorenzova manažera Hirsche, šéf stáje Addax Alejandro Agag. Rodák z Mallorky měl k dispozici vůz poháněný 450 KW motorem V8 Renault a těchto šest set koní musel zvládnout bez jakýchkoliv elektronických pomůcek.

„Byl to jedinečný zážitek,“ komentoval Lorenzo včerejší jízdu ve Valencii pro as.com. „Bylo to naprosto něco jiného než na co jsem zvyklý. I když tam na motorce jezdím rychlostí přes tři sta kilometrů za hodinu, ve srovnání s dvě stě osmdesáti v autě, ve skutečnosti to vnímáte, že jezdíte o dost rychleji, protože tam sedíte mnohem níž.“

„Na brzdách je to naprosto parádní, protože můžete začít brzdit velmi pozdě. Při jízdě objevíte spoustu nových pocitů a já si to doopravdy užíval,“ pokračoval Španěl. „S časem na kolo jsem spokojený, ale posledních pár sekund je pokaždé nejtěžších. Napoprvé to nebylo špatné a mám z toho dobrý pocit, protože jsem už začínal cítil limity auta.“

„Nicméně odejít z MotoGP nemám v plánu,“ uklidnil Španěl své fanoušky. „Byla to jen příležitost, kterou mi nabídl Alexander s Marcusem, abych si vyzkoušel něco nového a taky si užil nějakou veselou zábavu, ale člověk nikdy neví … .“

„Moje velká vášeň je MotoGP a já věřím, že tam ještě nějaký ten rok zůstanu,“ dodal závěrem Jorge Lorenzo, který za volantem formule GP2 zajel kolo za 1´24,9 sekundy. Pro srovnání, na pole position GP2 ve Valencii 2007 stačilo 1´19,312 sekundy a rekord na kolo v MotoGP je 1´32,582 sekundy. Navíc Lorenzo byl v jedné sekundě za bývalým jezdcem GP2 Javim Villou, který ve Valncii jezdil dopoledne.

Alejandro Agag byl společně s týmem mechaniků a inženýrů týmu Addax Španělovým výkonem velmi překvapen a na jeho adresu závěrem dodal: „Kdyby před patnácti lety začal na čtyřech kolech, místo na dvou, jsem si jistý, že by dnes byl velmi dobrým jezdcem formule 1.“

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00