Karel Abraham je s výkony týmu a motocyklu spokojený

V pondělí skončil v Jerezu předposlední test nižších kubatur, kde v rámci zimní přípravy také pokračoval český jezdec týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham.

Týmy na jihu Španělska testovaly od soboty, ale počasí jim tam vůbec nepřálo. První den pršelo a trať oschla až odpoledne, stejně i v neděli se jezdci museli vypořádat s občasnými přeháňkami, ale byl to jediný den, kde dokázali najet nejvíc kol ze všech tří dnů, které měli v Jerezu k dispozici.

V sobotu zajel Abraham jen devět kol s třináctým nejlepším časem na kolo. V neděli už to bylo třiačtyřicet okruhů, ale neobešlo se to bez pádu, který byl jeho prvním v přípravě na novou sezonu. Následkem nehody v došlo k poškození motoru, ale český jezdec zůstal nezraněn.

„Motocykl jsem poprvé pokřtil, ale nedalo se s tím nic dělat,“ uvedl Karel Abraham. „V zatáčce jsem vnějškem předjížděl Webba na stopětadvacítce a on to nečekaně stočil a vytlačil mě z ideální stopy. Bohužel tam byla trať stále ještě vlhká a ujelo mi přední kolo. V rychlosti sto osmdesát kilometrů v hodině nic příjemného, ale hlavně, že se mi nic nestalo.“

„Motocykl ovšem letěl po asfaltu a prodřel se kryt motoru a olej vytekl na dráhu,“ pokračoval jezdec Cardion AB Motoracing. „Bylo to ale mimo ideální stopu, takže se testovalo dál bez většího přerušení. Z mého pohledu to ovšem byla velká smůla, protože jsem měl v tu chvíli šestý nejlepší čas a jelo se mi fakt dobře.“

„Po pádu to v jednu chvíli vypadalo, že to pro mě v neděli skončilo. Dodavatel motorů Honda 600 totiž najednou nevěděl co má dělat. Váhal, zda začít opravovat nebo nám dát nový motor. Nakonec nám dali nový motor a mechanici jeho výměnu zvládli za hodinu a půl,“ uvedl v neděli pětadvacátý Abraham.

Poslední den testu v Jerezu bylo počasí velmi špatné a jezdec brněnského týmu Cardion AB Motoracing už do pondělního testu nenastoupil stejně jako několik dalších jezdců třídy Moto2. „Ten pád přišel v nejméně vhodný okamžik. V té chvíli jsem měl zajetý šestý nejlepší čas, šlo mi to a na stroj jsem si zvykl tak, že mě jízda strašně bavila.“

„V Jerezu jsem sice neodjel tolik testovacích kol, kolik jsem plánoval, ale podařila se nám řada jiných věcí. Mechanici se učili a zvykali si na nový motocykl. Připravili jsme několik nových úprav pro RSV, tak aby se výměna dílů zrychlila a byla jednodušší,“ uvedl Abraham a závěrem dodal. „V současné době už ale víme, jak motocykl naladit a věřím, že to potvrdíme dobrými časy při třetích IRTA testech za čtrnáct dní.“

Třetí a zároveň poslední IRTA test nižších kubatur mistrovství světa proběhne znovu na okruhu v Jerezu ve dnech 27. až 29. března 2010.

Doporučujeme

Články odjinud