Karel Abraham má za sebou perný den

Druhý den testu královské kubatury ukončil český závodník týmu Cardion AB Motoracing s dvanáctým časem 2´02,598 sekundy a ztrátou na nejrychlejšího jezdce dne v podobě 1,703 sekundy.
Karel Abraham má za sebou perný den

Ve středu si Karel Abraham zlepšil své včerejší maximum o 1,2 sekundy a v sedle Ducati Desmosedici GP12 najel nejvíc kol ze všech testujících jezdců. Celkem jich bylo šedesát šest, což je celkem 366 kilometrů a na rukách se už objevují první puchýře. Středa tak pro Karla Abrahama představovala pěkně tvrdou dřinu.

„Najezdili jsme toho opravdu dost,“ řekl po skončení testu Karel Abraham. „V jednu hodinu odpoledne jsme už měli devětatřicet kol. Jinak to ale nešlo, museli jsme nabrat co nejvíc dat. Trošku mě mrzí, že se pořádně povedl vlastně jen jeden výjezd, což byl právě ten, ze kterého je i nejlepší středeční čas.“

„Motorka ještě pořád není perfektní, nefunguje úplně tak, jak bych si představoval. Musíme najít optimální nastavení mezi podvozkem a elektronikou. Jedno druhé ovlivňuje víc, než jsme předpokládali. Kdyby bylo víc výjezdů dobrých, tak jsme si mohli s nastavením ještě víc vyhrát a zlepšovat i časy.“

„Věřím, že se zítra zase zlepšíme, i když se hodně projevuje únava, přece jen jsem toho dnes najezdil dvakrát víc než někteří jiní jezdci, mám už i nějaké puchýře na rukách, takže to bude nepříjemné,“ dodal závěrem Karel Abraham.

Pohled z boxů nám zprostředkoval mechanik týmu Martin Havlíček. „Odpoledne se nám podařilo splnit cíl, který jsme si pro dnešek dali – dostat se pod dvě minuty a tři vteřiny. Věřím, že kdyby to přišlo o něco dřív, tak jsme byli na konci dne ještě o něco rychlejší. Dnes byly hned od rána výborné podmínky, takže jsme celé dopoledne jezdili obě motorky, abychom vyzkoušeli co nejvíc nastavení. Během poledne jsme pak vzali z obou to nejlepší a dali je do motorky, s kterou jsme pak jezdili odpoledne.“

„Časy můžeme určitě ještě zlepšit, motorka má rezervy. Kdybychom zrychlili ještě o osm desetin, byli bychom spokojení. Ale teď už se bojuje o každou desetinu a Kája si to musí stejně jako ostatní vyjet sám, nikdo nikoho nenechá jezdit za sebou. Barberovi se takhle povedlo na konci vyvézt za Rossim a udělal si díky tomu krásný čas. To byla ale výjimka.“

„V úterý jsme na motorce pracovali asi do jedenácti a dnešek ukázal, že jsme udělali dobrá rozhodnutí. Máme dobré top speedy a oproti loňským osmistovkám jsme na dlouhých rovinkách o patnáct kilometrů za hodinu rychlejší. Zítra už těch kol tolik neobjedeme, ale věřím, že čas pod dvě minuty a dvě vteřiny není nereálný,“ dodal závěrem Martin Havlíček.

3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00