Karel Abraham nedokončil japonský závod kvůli selhání brzdy

Už podruhé se letos Abrahamovi stalo, že nedokončil závod kvůli selhání brzdy. Poslední body Abraham vybojoval v San Marinu.
Karel Abraham nedokončil japonský závod kvůli selhání brzdy

Karel Abraham v sobotu:

Sobotu Karel zahájil dvacátým časem ve třetím tréninku, ve čtvrtém si o dvě místa polepšil. V kvalifikaci zajel čas 1:46,948s a obsadil tak devátou příčku v první kvalifikaci, čímž si zařídil start z devatenáctého místa.

„Čas sám o sobě není špatný, ale ta pozice je samozřejmě daleko od toho, kde bych měl být. Na druhou stranu nemá smysl věšet hlavu. Vím, že mám na to bojovat o dobrý výsledek s ostatními jezdci na hondách a samozřejmě i o body. Dnes jsme hodně bojovali s brzdami. Na Motegi jsou povinné větší kotouče o průměru 340 mm a hlavně ráno jsem měl potíž s proměnlivým účinkem. Celý systém jsme vyměnili a vypadá to, že je to dobré. Nicméně motorka jde při brzdění hrozně na předek a je těžké to ustát. Zítra budeme bojovat,“ věřil brněnský jezdec po sobotní kvalifikaci.

Karel Abraham v neděli:

Nedělní japonský závod pro Karla Abrahama skončil o deset kol dříve, než bylo žádoucí. Před odstoupením se Karel pohyboval až za bodovanými příčkami. Pak přišla porucha brzdy. Jezdec se zastavil až po pádu v kačírku. Ve dvou po sobě jdoucích závodech tak Karel skončil bez bodového zisku.

„Co říct… celý víkend jsem upozorňoval, že brzda není v pořádku. Celý víkend se všichni tvářili, že tam žádný problém není. Od začátku závodu to nebylo úplně dobré, ale nějak jsem se snažil jet. A pak člověk přijede ve dvou stovkách do zatáčky, zabrzdí a páka se propadne. Takhle se podle mě nedá závodit. Brzda je součástka, na kterou se musím stoprocentně spolehnout, nemůže tam být ani promile možnosti selhání. A mně se to stane za sezonu dvakrát. Naštěstí to teď přišlo v situaci, kdy jsem to nějak vyřešil, aniž bych se přizabil. Motorku jsem zkusil položit, co to šlo, přesto jsem ale vyjel na trávu a skončil někde v půli kačírku. Stát se to na následující rovince, kde se jezdí top speed kolem tří set, tak to bylo fakt o život. Požádali jsme Brembo, aby se k tomu oficiálně a veřejně vyjádřilo.  Nevíme, kde je chyba. Pokud něco dělám špatně já, tak ať mi řeknou co. Jak má člověk závodit, když v každé zatáčce přemýšlí, jestli zabrzdí? Tohle mě fakt štve, a jestli to má být takto, tak nemá smysl jezdit,“ rozčiloval se po závodě Karel Abraham.

18:08 | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
0:14 | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz
23:50 | Márquez se kvůli incidentu s Viňalesem posune na čtvrté místo. odkaz
23:48 | Hovoří se o tom, že Marquez dostane penalizaci za incident s Vinalesem a posune se do druhé řady, ještě to však není oficiální.
23:43 | Kromě incidentu mezi Marquezem a Viňalesem se řeší i incident mezi Polem Espargarem a Lüthim.

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00