Karel Abraham před úvodním podnikem sezony

Šestou sezonu v kariéře odstartuje tento víkend v Kataru dvacetiletý český závodník Karel Abraham, který s motocyklem RSV pojede v barvách týmu Cardion AB Motoracing premiérový ročník nové kubatury Moto2.

Koncem roku 2009 zkomplikovalo brněnskému týmu situaci odstoupení Aprilie z projektu Moto2, protože museli na poslední chvíli hledat nového výrobce podvozku. Pří výběru italského RSV měli zdá se šťastnou ruku, protože od začátku zimní přípravy se jejich výsledky s každým testem zlepšovaly. Před odjezdem do Kataru, odpověděl Karel Abraham v týmové zprávě na několik otázek.

Na posledních předsezonních IRTA testech v Jerezu jste zajel třetí nejlepší čas. Přineslo to více klidu před premiérou v nové třídě, kde se na start postaví čtyřicet jezdců?
Karel Abraham: „Rozhodně ne. Časy při testech byly strašně vyrovnané. V Jerezu se prvních šestnáct jezdců seřadilo v jedné sekundě a ani zbytek neměl velký odstup. Navíc jsem v Jerezu právě poslední den, kdy jsme konečně dobře nastavili motocykl, neujel moc kol. Nejprve měl pád Elías a pak začalo pršet, takže od půl třetí jsem už nebyl na trati. Dva dny jsme také pracovali na nastavení stroje. V Kataru na to bude jen pár hodin. A pak stále ztrácím hodně na top speedu. S lehkým srdcem do Kataru rozhodně neodjíždím.“

Jak moc Vás překvapilo, že s nastavením motocyklu RSV bylo v Jerezu tolik práce, když jste tam předtím už testovali a vypadalo to dobře?
Karel Abraham: „Překvapilo mě to hodně, protože v prvních dvou IRTA testech jsme velké problémy neměli. Přitom jsem jel na stejné motorce. Vůbec jsem to nechápal. Je to ale zcela nový motocykl a nejsme s ním tak sžití. Bude to chtít čas. A vývoj není ani zdaleka dokončen. Stále má RSV co vylepšit. V Kataru například budou nové nádrže. Upravit se musí aerodynamika. Já měl v Jerezu top speed 233 km/h ale ti nejlepší o třináct kilometrů víc. Z pohledu kilometrové rovinky v Kataru je to strašně velký rozdíl. Bohužel času na přípravu nové třídy bylo málo. Starosti ale mají všichni.“

Jak se Vám jede s novým motocyklem. Je to velký rozdíl proti dvěstěpadesátce?
Karel Abraham: „Když je nový čtyřtakt dobře nastavený, tak je to velice příjemné svezení. Je to sice robustnější stroj než dvěstěpadesátka, ale zase není tak agresivní. Za plynem ostře nejde a působí trochu líně. Na výjezdu ze zatáčky ale pod plným plynem zase jede ve smyku. To dvěstěpadesátka buď držela, nebo začala skákat, ale nikdy nejela smykem. Čtyřtakt je prostě lepší na ovládání.“

Co zajímavého prozradíte o novém stroji RSV se čtyřdobým motorem Honda 600?
Karel Abraham: „Pokud jde o podvozek RSV, tak zajímavý je určitě trubkový rám, který kromě Ducati tak často nevidíte. Do minimální hmotnosti 135 kilogramů nám ještě něco chybí, proto neustále odlehčujeme. Pokud jde o elektroniku, je to prakticky stejné jako u normální motorky, chybí ale například kontrola trakce.“

Jaká je zatím spolupráce s italskou továrnou RSV?
Karel Abraham: „Já myslím, že spolupráce funguje dobře. RSV má tři tovární jezdce, společně se mnou i dvojici z týmu Aspar Španěla Simona a Francouze Di Meglia. Podmínky jsou pro všechny nyní stejné. V Jerezu jsme se například sešli všichni u nás v boxech a radili se o nových palivových nádržích.“

Počtvrté budete začínat mistrovství světa v Kataru. Ve dvěstěpadesátkách jste v roce 2008 dojel sedmý, ale dvakrát také závod nedokončil. Jak vidíte šance letos?
Karel Abraham: „Vůbec to neumím odhadnout. Časy z testů bych tak vážně nebral.  Závod bude o něčem jiném.  S dvěstěpadesátkou bych si věřil na dobrý výsledek víc. Za ty tři roky jsem se to, myslím, naučil dobře. V závěru loňského šampionátu jsem dvakrát dojel šestý. Škoda, že ta premiéra Moto2 nepřišla o rok později.  Věřím, že bych na tom byl lépe, než nyní, ale nad tím nemá cenu přemýšlet.  Všichni  začínáme a uvidíme, jak se bude dařit. V Kataru se sice pojede opět večer, ale trať se mi tady vždycky líbila a to, že loni jsem měl kolizi s Talmacsim, to se prostě stává. Řada jezdců tolik zkušeností s Katarem nemá, to by snad mohla být naše výhoda. Jinak o nějakých ambicích budeme moci hovořit tak v polovině sezony, dřív ne.“

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00