Karel Abraham příští rok na Hondě?!

Mezi týmem Cardion AB Motoracing a továrnou Honda finišují jednání o spolupráci v sezoně 2014.
Karel Abraham příští rok na Hondě?!

Karel Abraham tak pravděpodobně příští sezonu MotoGP bude jezdit na takzvaném produkčním závodním motocyklu, který částečně vychází z továrního prototypu RC213V.

„Bylo to pro nás mnohem těžší rozhodnutí než v loňském roce, kdy spolupráce s Ducati nefungovala. S ART máme velice korektní spolupráci, ze strany továrny Aprilia byl zájem, abychom u nich zůstali, a my jsme to intenzivně zvažovali. Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku a na výběr bylo v podstatě ze čtyř možností – využít nabídku Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, vrátit se k Ducati, nebo zůstat u ART. Tam jsme ale požadovali záruku, že bude pokračovat nastavená spolupráce a Aprilia se bude soustředit na další vývoj motorky, tak aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy,“ vysvětluje manažer týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham st.

„Honda pro nás je velmi lákavá, ale naší podmínkou bylo, abychom mohli zůstat u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám v tomto vyšla vstříc, čímž jsme se v jednání posunuli hodně dopředu a uzavřeli jsme předběžnou dohodu,“ doplnil šéfmechanik týmu Marco Grana. Kontrakt není definitivně podepsán, nyní probíhají detailní jednání o spolupráci. „Nyní vyjednáváme detaily smlouvy. Než smlouvu podepíšeme, je potřeba doladit desítky klíčových věcí,“ vysvětlil Grana.

Motocykl, který by měl mít Karel Abraham příští rok v MotoGP k dispozici, se od mistrovských strojů továrního týmu liší v několika podstatných detailech. Používá například konvenční systém ovládání ventilů pružinou místo modernějšího pneumatického ovládání, které mají prototypy. Motocykl také nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou a bude využívat jednotnou elektroniku Magnetti Marelli. Cardion AB Motoracing bude na motocyklu dál používat podvozkové součástky Öhlins a brzdy Brembo místo komponentů značek Nismo a Showa, které nabízela Honda. V praxi by měl motocykl stát na pomezí současných prototypových strojů a produkčních motocyklů CRT. Abrahamovými největšími konkurenty tak budou kromě jezdců na stejných motocyklech obdobně koncipované motocykly od Yamahy a satelitní motocykly Ducati.

V případě uzavření kontraktu Karel Abraham motocykl poprvé otestuje v listopadu po skončení posledního závodu sezony ve Valencii. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, ale doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Tak třeba to bude i tentokrát krok správným směrem,“ věří česká jednička MotoGP Karel Abraham. „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a dokázal jsem se s ní sžít lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům, i když z motorek CRT je s přehledem nejlepší,“ doplnil Abraham.

zdroj: tisková zpráva

14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.