Nejprve zklamání po kvalifikaci. Abraham v Indianapolis vyrazil do závodu až ze sedmé řady. Nakonec si Karel pro nejlepší výsledek letošní sezony.
Karel Abraham se v Indianapolis probíjel dopředu až ze sedmé řady. Přestože český jezdec MotoGP v kvalifikaci na Velkou cenu Indianapolis oproti pátku zrychlil, stačil jeho nejrychlejší čas až na jedenadvacáté místo. Na nejrychlejšího Marca Marqueze ztratil český jezdec 2,75 vteřiny.
Karel Abraham po kvalifikaci
„Jsem naštvanej. Nevím, co k tomu říct, opravdu jsem se snažil a dal do toho maximum, ale rychleji to nešlo. Máme problémy s předkem, pořád se mi zavírá a motorka je strašnš nevyzpytatelná. Zítra zkusím udělat to nejlepší, co bude možné.“
Marco Grana
„Musím přiznat, že jsme nečekali, že budeme takto pomalí. Bohužel se nám nepodařilo vyřešit problém s předním kolem. Motorka je nevyzpytatelná, Karel jí naplno nevěří a má strach jet úplně naplno. Zkusili jsme, co se dalo, ale bohužel jsme ten problém neodstranili. Myslím, že vychází především z nového povrchu dráhy a že s tím mají problém skoro všichni jezdci. Jako jedinou cestu vidím upravit Karlův styl aktuálním podmínkám. Dobrá zpráva je, že jsme zajeli čas. 1:34,3 úplně sami, aniž by se Karel za někým vyvezl. To je do závodu slibné. Pokud se nám podaří start, mohl by se Karel protáhnout někam na osmnácté místo a věřím, že pak můžeme bojovat i o body.“
Karel Abraham neděle
„Jedenácté místo je samozřejmě dobré, ale trochu mě mrzí výsledek ve srovnání s ostatními hondami. Motorka nebyla úplně ideální, nepodařilo se nám zbavit klouzajícího předku a pak se k tomu přidala i zadní pneumatika. Problémy se projevovaly už v první třetině závodu, když jsem dojížděl Edwardse. Toho jsem ještě předjel, pak jsem ale nechtěl riskovat, že přijde pád a ztratíme slušnou porci bodů, proto jsem se vyvážel za Di Megliem.“
Marco Grana
“Myslím, že můžeme být spokojení. Po sobotních problémech a startu z jedenadvacátého místa je jedenáctá pozice v cíli skvělý výsledek. Samozřejmě to mohlo být lepší, ale je těžké zůstat na předních pozicích po startu z úplného konce. Nový povrch a tvar trati pneumatikám Bridgestone podle mě úplně nesedl, proto taky hodně jezdců popadalo. O to víc si cením tohoto výsledku, protože Karel dokázal jet zodpovědně a díky tomu vylepšil své letošní maximum. Doufám, že v Brně se současných problémů zbavíme a znovu si pojedeme pro body.”