Karel Hanika má za sebou úvodní testy IRTA sezóny 2014

Po privátních testech v Almerii – minulý týden – se od 11. do 13. února 2014 konaly první letošní testy IRTA všech pilotů kubatury Moto3 na okruhu Ricarda Torma u Valencie.
Karel Hanika má za sebou úvodní testy IRTA sezóny 2014

1. testovací den

První testovací den začal v deset hodin ráno společnou jízdou obou kategorií – Moto3 a Moto2. Trať měla pouhých 10 stupňů, takže se jezdilo hodně opatrně. Nás hlavně zajímalo první oficiální vystoupení našeho Karla Haniky. Rozjížděl se s rozvahou, často stavěl v boxech a pracoval na nastavení motorky a také se s ní zžíval. Jeho nejlepší čas, zajetý v 18 z 21 odjetých kol – 1:42,833 – mu zajistil šestnácté místo. Jack Miller skončil časem 1:41,766 sedmý. Nejrychlejší čas měl Ital Antonelli – 1:40,183. V první samostatné jízdě Moto3, ve 12.50, zlepšil Kája svůj čas na 1:42,523, což mu ale stačilo jen na dvacátou pozici, zatímco jeho stájový druh Miller zajel druhý nejlepší čas, který měl hodnotu 1:40,598. Nejrychlejší byl opět Antonelli, časem 1:40,000. V 15.10 odstartovalo opět společné testování. Zatímco na čele zůstalo pořadí stejné – Antonelli 1:40,033, Miller 1:40,355, Kája se v předposledním kole před koncem limitu dostal časem 1:41,526 na desáté místo.  Bohužel ve svém posledním kole havaroval, když stejně jako jeho týmový kolega Jack Miller nezvládl průjezd jedenáctou zatáčkou a zranil si ruku. Přesto v týmu panovala spokojenost s oběma jezdci. Na Kájovi byl vidět progres a nebýt havárie, mohl být ve výsledkové listině ještě výš. K svému vystoupení řekl:

„Myslím, že jsem začal velmi dobře. Zpočátku jsem neměl v úmyslu jet příliš rychle, protože jsem se učil okruh. Byl to můj první start zde s touto motorkou, a počasí taky nebylo nejlepší. Nicméně ke konci dne jsme se zlepšili. Bohužel jsem v posledním kole spadl a zranil si pravé zápěstí. Myslím ale, že zítra bude v pořádku. Budeme pokračovat v práci na zlepšení chování zadního kola, ale také musím zlepšit jezdecký styl v některých zatáčkách. Je to zde pěkný okruh, ale některé zatáčky jsou velmi komplikované a budu muset najít správný způsob, jak je projíždět. Nicméně kousek po kousku se učím v každém kole jejich tajemství.“

Klepněte pro větší obrázek

1 – Niccolo ANTONELLI – ITA – KTM – 1:40.000
2 – Jack MILLER – AUS – KTM – 1:40.355 – +0.355
3 – Romano FENATI – ITA -  KTM – 1:40.555 – +0.555
4 - Isaac VIÑALES – SPA -  KTM – 1:40.675 – +0.675
5 – Danny KENT – GBR -  HUSQVARNA – 1:41.029 – +1.029
6 – Hafiq AZMI - MAL – KTM – 1:41.120 – +1.120
7 - Francesco BAGNAIA – ITA – KTM – 1:41.167 – +1.167
8 – Enea BASTIANINI - ITA – KTM – 1:41.202 – +1.202
9 - Efren VAZQUEZ - SPA -  HONDA – 1:41.345 – +1.345
10 – Miguel OLIVEIRA – POR – MAHINDRA – 1:41.452 – +1.452
11 - Alex MARQUEZ – SPA – HONDA – 1:41.502 – +1.502
12 – Karel HANIKA – CZE – KTM – 1:41.526 – +1.526
13 – Eric GRANADO – BRA – KTM – 1:41.605 – +1.605
14 – Arthur SISSIS – AUS – MAHINDRA – 1:41.639 – +1.639
15 – Philipp OETTL – GER – KALEX-KTM – 1:41.702 – +1.702
16 – Livio LOI – BEL – KALEX-KTM – 1:41.788 – +1.788
17 – Alex RINS – SPA – HONDA – 1:41.815 – +1.815
18 – Luca GRUNWALD – GER – KALEX-KTM – 1:41.832 – +1.832
19 – Jakub KORNFEIL – CZE – CKTM – 1:41.876 – +1.876
20 – Matteo FERRARI - ITA – MAHINDRA – 1:41.983 – +1.983
21 – Brad BINDER - RSA – MAHINDRA – 1:42.030 – +2.030
22 – Niklas AJO – FIN – HUSQVARNA – 1:42.169 – +2.169
23 – Juanfran GUEVARA – SPA -  KALEX-KTM – 1:42.242 – +2.242
24 – Ana CARRASCO – SPA – KALEX-KTM – 1:42.610 – +2.610
25 – Gabriel RAMOS – VEN – KALEX-KTM – 1:42.720 – +2.720
26 – Alexis MASBOU – FRA – HONDA – 1:43.040 – +3.040
27 – Jules DANILO - FRA – MAHINDRA – 1:43.283 – +3.283
28 – Scott DEROUE - NED – KALEX-KTM – 1:43.355 – +3.355
29 - Andrea LOCATELLI - ITA – MAHINDRA – 1:43.955 – +3.955
30 – John McPHEE - GBR -  HONDA – 1:44.031 – +4.031
31 – Zulfahmi KHAIRUDDIN – MAL -HONDA – 1:49.320 – +9.320

2. testovací den

Bohužel v druhém dni odtestoval Karel Hanika pouhá tři kola a dál se už na trati neobjevil. Karel Hanika sr., který je přímo v paddocku okruhu Ricarda Torma bohužel potvrdil naše černé tušení: „Kája objel dvě kola, ale bolest v poraněném pravém zápěstí byla nesnesitelná. V Clinica Mobile sice konstatovali, že Kája nemá předběžně nic zlomeného, ale poslali ho do místní nemocnice. Teď právě odjel Kája autem do nemocnice ve městě. Určitě dnes už testovat nebude, a zřejmě ani zítra. Důkladná lékařská prohlídka pak rozhodne, zda se bude moci zúčastnit dalšího testu v Jerezu, který začíná už příští týden (od 18. února).

Večerní telefonát s Karlem starším: „Po vyšetření magnetickou rezonancí v nemocnici ve Valencii byla naštěstí potvrzena původní lékařská zpráva z Clinica Mobile, že se nejedná o žádnou zlomeninu, nýbrž „pouze“ o silný otok pravého zápěstí. To znamená, že Kája zítra zkusí s pomocí anesteziologie testovat, pokud by to možné nebylo, tak by musel počkat až do dalších testů od úterý v Jerezu“.

Klepněte pro větší obrázek

Souhr prvního letošního testu ve Valencii

Na těchto testech se představili všichni stabilní piloti nejslabší objemové kubatury MS-Moto3, mezi 33 nejlepšími jezdci nechyběl pochopitelně ani tovární jezdec KTM Karel Hanika.

Ten sice začal na – pro něho úplně neznámém okruhu – opatrně, přesto mu po prvním testovacím dnu patřilo skvělé 12. místo se ztrátou 1.526 sec. na lídra a značkového kolegu Niccola Antonelliho a s 1,171 sec. odstupu na svého daleko zkušenějšího týmového kolegu Jacka Millera (pojede už 4. sezónu v seriálu GP).

„Pravdou je, že jsem začal velmi dobře. Zpočátku jsem nejezdil moc rychle, protože jsem se učil tuto trať, na které jsem vůbec poprvé a navíc počasí nebylo moc dobré. Nicméně na konci jsme se zlepšili. V posledním kole jsem spadl a poranil si pravé zápěstí. Myslím si ale, že zítra to bude v pořádku. Budeme i nadále pracovat se zadní části motocyklu, ale také musím zlepšit můj styl jízdy v některých zatáčkách“, zhodnotil první den testování Karel Hanika, který spadl stejně jako jeho týmový kolega Miller v zatáčce číslo „11″.

Bohužel druhý den testování objel Kája pouze tři kola a pro velkou bolest musel testování ukončit a vyhledat ošetření v Clinica Mobile. Tam bylo naštěstí potvrzeno, že se nejedná o žádnou zlomeninu, ale přesto musel český jezdec odjet do místní nemocnice, kde se podrobil vyšetření magnetickou rezonancí. Ta potvrdila, že opravdu není nic zlomeného, a jedná se pouze o velký otok. Tím byl pro Karla ztracen celý druhý testovací den, ve kterém – jak se později ukázalo – zajeli jeho soupeři své nejlepší časy.

Klepněte pro větší obrázek

Třetí den se Karel Hanika přece jen vydal na trať a především dopoledne se zaměřil na objetí co největšího počtu kol bez ohledu na dosažené časy. Bylo z toho nakonec 21. místo v hodnocení závěrečného dne a po třech dnech – v jeho případě po pouhých dvou dnech – pozice 24.

Čtvrteční testování pak Karel Hanika zhodnotil následovně: „Dnes jsem zkoušel jezdit i přes velkou bolest v zápěstí. Najelo se nakonec docela dost kol a my jsme pracovali především na podvozku. Za nějakým rychlým časem jsme se rozhodně nehnali, důležitý byl dobrý pocit z jízdy samotné. Odpoledne jsme pak vynechali, jelikož moje zápěstí už bylo celkem hodně unavené a začalo už také trochu víc bolet. Důležité je, abych byl trochu víc v pořádku za 5 dní v Jerezu.“

1. Niccolò Antonelli (I), KTM, 1:39,454 min

2. Jack Miller, (AUS), KTM, 1:39.462

3. Danny Kent (GB), Husqvarna, 1:39,726

4. Romano Fenati (I), KTM, 1:39,885

5. Isaac Vinales (E), KTM, 1:40,060

6. Franesco Bagnaia (I), KTM, 1:40,103

7. Juafran Guevara (E), Kalex-KTM, 1:40,112

8. Enea Bastianini (I), KTM, 1:40,166

9. Miguel Oliveira (P), Mahindra, 1:40,206

10.Alex Rins (E), Honda, 1:40,231

23. Karel Hanika (CZ), KTM, 1:41,258

Už od příštího úterý čekají na Karla Haniku druhé letošní testy IRTA, ty se konají na dalším španělském okruhu Jerez de la Frontera.

My samozřejmě přejeme brněnskému studentovi a továrnímu pilotovi KTM, aby se do 18. února jeho pravé zápěstí aspoň částečně uzdravilo a Karel Hanika mohl všechny tři dny testování na jihu Španělska absolvovat s plným nasazením.

TZ

17:46 | Baldassarriho fotka z nemocnice: odkaz
16:55 | Nezapomeňte na netradiční časový harmonogram závodů v Assenu. Moto3 začíná v 11:00, MotoGP ve 13:00 a Moto2 ve 14:30.
16:13 | Baldassari jede do nemocnice na CT vyšetření. Jeho stav je stabilní.
15:54 | Divoký pád měl v dnešní kvalifikaci i Bagnaia, ten odešel po svých. odkaz
15:52 | Kvalifikace Moto2 již pokračuje.

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 23. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 24. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 25. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
MotoGP závod   13:00
Moto2 závod   14:30

Nejčtenější články

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

včera |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

včera |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u týmu LCR Honda

Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u …

Těsně před závodem v Assenu byl oficiálně oznámen podpis smlouvy mezi Calem Crutchlowem a HRC.

21.  6.  2017 |
Slabší kubatury – zajímavosti před závody v Assenu

Slabší kubatury – zajímavosti před z…

Tento týden se jezdci vypraví do nizozemského Assenu, kde je čeká osmý podnik letošní sezóny. Níže následují některé statistické údaje vztahující se ke slabším kubaturám.

19.  6.  2017 |