Karel Hanika po startu z první řady v Silverstone nebodoval

Karel Hanika sice v Silverstone vybojoval druhé místo na startovním roštu, v úvodu závodu se ujal vedení, ale hned poté upadl, vstal, později upadl znovu a z Velké Británie odjíždí bez bodů.
Karel Hanika po startu z první řady v Silverstone nebodoval

Karlu Hanikovi se v Silverstone dařilo v trénincích. V kombinovaném pořadí všech tří tréninků obsadil druhé místo, přičemž na prvního Jorge Martina ztratil jen 22 tisícin. V dobré formě se ukázal být brněnský jezdec i během kvalifikace, kde také obsadil druhé místo. Na vítězného Navarra však ztratil přes půl vteřiny. Druhé místo je Hanikovým dosud nejlepším kvalifikačním výsledkem. Letos z této příčky vyrážel už dvakrát (v Německu a nyní ve Velké Británii). V německé Grand Prix se však na druhé místo dostal až po penalizaci Bastianiniho.

„Pro nás to byla dobrá kvalifikace. Zítra budeme v první řadě a to je vždy pozitivní. V každém tréninku jsme byli silní, pokaždé jsme se pohybovali kolem elitní osmičky, takže jsem, co se týče závodu, optimistou. V úvodu kvalifikace jsem jezdil s týmovými kolegy a velice dobře jsme spolupracovali, využili jsme větrného pytle, a díky tomu jsme vybojovali přední pozice. Nakonec to se slipstreamem byla spíš trochu loterie, ale v posledním kole jsem se zařadil za Jorgeho (Navarro) a byl jsem tak schopen dokončit své nejlepší kolo. Zítra určitě nebude snadné se s ním nebo s Dannym (Kent) udržet, ale doufám, že s nimi budu bojovat ve vedoucí skupině,“ hýřil po kvalifikaci optimismem Karel Hanika.

Kornfeil se dnes v Silverstone dočkal svého prvního podia

Kornfeil se dnes v Silverstone dočkal svého prvního podia

Warm up byl pro Haniku ještě úspěšný. Na mokré trati zajel třetí nejrychlejší čas. Klimatické podmínky byly při závodě zcela jiné než v pátek a v sobotu při trénincích a kvalifikaci. Na trať se snesl vydatný déšť a každá chybička mohla znamenat pád. Závod se nevyvíjel tak, jak Hanika v sobotu očekával. Karel se sice brzy po startu ujal vedení, ale brzy také upadl. Téměř ve stejné chvíli skončil na zemi i Jorge Navarro, který vyrážel z pole position. Hanika se ještě dokázal rozjet a postupem času získával ztracené pozice. Později však bohužel přišel další pád a tím pohasla veškerá naděje na body.

„Vyjeli jsme na trať jen s minimem zkušeností na mokru z warm upu, ale podmínky v závodu byly úplně jiné, takže bylo velmi těžké jet stejně rychle jak ráno. Dobře jsem odstartoval, ale ve třetí zatáčce jsem ztratil předek a spadl jsem. Jak ukázala telemetrie, bylo to i přesto, že jsem tam jel pomaleji. Zvedl jsem motorku a během pěti kol se mi podařilo dostat se na šestnácté místo. Cítil jsem se velmi komfortně, ale znovu jsem v jedné ze zatáček upadl. Nevím co jiného po takovém závodu říct, než to, že potřebujme trošku štěstí,“ prohlásil po závodě smutný Hanika.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00