Karel Hanika si v Malajsii zajistil nejlepší výsledek dosavadní kariéry

Karel Hanika si v Malajsii zajistil nejlepší výsledek dosavadní kariéry

Karel Hanika skončil v Malajsii na devátém místě, což je pro něj dosud nejlepší umístění ve světovém šampionátu třídy Moto3.

Karel Hanika v pátek a v sobotu:

Okruh Sepang byl pro Karla nový, proto úvod závodního víkendu využil především k učení se nové trati. V prvním volném tréninku ztrácel na nejrychlejšího 2,375 s. Ve druhém zaostával o 1,996 s. Zlepšení zaznamenal i ve třetím tréninku, kdy svůj nejrychlejší čas dostal na úroveň 2:14,603 a jeho odstup za nejúspěšnějším jezdcem tohoto tréninku byl 1,869 s. V kvalifikaci se Karlovi podařilo ještě více zrychlit. Díky času 2:13,884 se dostal na dvanácté místo, což znamenalo start ze čtvrté řady.

„Jsem opravdu šťastný, protože včera jsme se zaměřili hlavně na poznávání okruhu a na zajíždění co nejvíce kol. Pravdou je, že jsme se ze včerejška na dnešek hodně zlepšili. Byl to asi největší skok, který jsme během celého roku učinili. Jsem velmi spokojený se svou jízdou i s motorkou. S každou další zatáčkou se zlepšuji. S výsledkem jsem velmi spokojený, protože jsem zajel kolo úplně sám, a to i na dlouhých rovinkách. To je skvělá zpráva pro zítřek. Můj tým odvedl skvělou práci a opravdu si toho vážím. Doufám, že zítra bude dobrý závod,“ prohlásil spokojený Karel.

Karel Hanika v neděli:

Po startu ze čtvrté řady se Karel o několik míst propadl, ale postupem času se opět prodíral vpřed. V šestém kole už byl na třináctém místě. A jeho zlepšování i nadále pokračovalo. O dalších šest okruhů později už Hanika kroužil v elitní desítce. Nacházel se však až za vedoucí skupinou. V posledním kole upadl John McPhee, což Haniku posunulo na deváté místo. Do cíle tak Karel dojel o jednu pozici za svým krajanem Kornfeilem.

„S dnešním závodem jsem velmi spokojený. Myslím, že jsem odváděl velmi dobrou práci po celý víkend. Nejprve jsem se učil trať. Pak jsem včera jezdil sám a byl jsem rychlý v kvalifikaci. To je důvod, proč jsem dnes mohl jezdit kousek za vedoucí skupinou, na kterou jsem ale měl určitou ztrátu. V závěru jsem se k nim už nemohl dostat. Ale závod byl obecně velmi dobrý. Velice si vážím práce a pomoci, kterou jsem obdržel od týmu. Doufejme, že můžeme tento posun směrem nahoru udržet i ve finále ve Valencii“, věří Hanika.

Doporučujeme

Články odjinud