Khairuddin chce dokázat, že si KTM zaslouží

Dosavadní výsledky malajského jezdce v předsezonní přípravě naznačují, že s tímto dvacetiletým závodníkem se musí v premiérovém ročníku čtyřdobých 250ccm prototypů počítat.
Khairuddin chce dokázat, že si KTM zaslouží

Muhammad Zulfahmi Khairuddin zajel v testech na okruhu ve Valencii a Jerezu pokaždé časy v první desítce, často těsně za prvními pěti jezdci výsledkové listiny a to je možná trošku překvapení zejména pro ty, kteří  nebyli jeho angažmá v týmu AirAsia SIC Ajo zrovna nadšeni.

„Našli se lidé, kteří pochybovali o mých schopnostech zvládnout čtyřdobý stroj, ale tyto testy mi umožnily prokázat, že tuto novou výzvu dokážu zvládnout,“ řekl pro motogp.com Khairuddin. „Ale to samozřejmě neznamená, že teď můžu polevit. Do začátku sezony nás čeká dlouhá cesta, kde musím pokračovat v tvrdé práci, abych si tuto úroveň udržel.“

V konkurenci ostatních jezdců nejnižší kubatury má Khairuddin jistě výhodu v tom, že je jedním z mála, kteří letos budou závodit na továrních motocyklech rakouského výrobce. „Získat tovární motorku je pro mě splněný sen a samozřejmě velká čest být jedním z pěti jezdců, kteří dostali KTM,“ dodal Malajec.

Šéf týmu Aki Ajo začal s Khairuddinem spolupracovat v roce 2011 a jejich spolupráce přináší výsledky. Fin na adresu svého svěřence uvedl: „Od doby, kdy k nám loni poprvé přišel, předvedl Fahmi obrovské zlepšení. Jsem hrdý na naši účast ve Fahmiho kariéře a zároveň potěšen skutečností, že jsme sehráli svou roli, aby pro letošní sezonu získal tovární motocykl KTM.“

Zulfahmi Khairuddin možná v Evropě zatím tak známý není, ale doma v Malajsii má velký počet fanoušků stejně jako lidí, kteří ho v kariéře jezdce světového šampionátu podporují. Je jasné, že by jednou rádi Malajce viděli v nejprestižnější kubatuře MotoGP a to je pro dvacetiletého mladíka velká motivace a zároveň závazek, aby je nezklamal.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00