Khairuddin chce dokázat, že si KTM zaslouží

Dosavadní výsledky malajského jezdce v předsezonní přípravě naznačují, že s tímto dvacetiletým závodníkem se musí v premiérovém ročníku čtyřdobých 250ccm prototypů počítat.
Khairuddin chce dokázat, že si KTM zaslouží

Muhammad Zulfahmi Khairuddin zajel v testech na okruhu ve Valencii a Jerezu pokaždé časy v první desítce, často těsně za prvními pěti jezdci výsledkové listiny a to je možná trošku překvapení zejména pro ty, kteří  nebyli jeho angažmá v týmu AirAsia SIC Ajo zrovna nadšeni.

„Našli se lidé, kteří pochybovali o mých schopnostech zvládnout čtyřdobý stroj, ale tyto testy mi umožnily prokázat, že tuto novou výzvu dokážu zvládnout,“ řekl pro motogp.com Khairuddin. „Ale to samozřejmě neznamená, že teď můžu polevit. Do začátku sezony nás čeká dlouhá cesta, kde musím pokračovat v tvrdé práci, abych si tuto úroveň udržel.“

V konkurenci ostatních jezdců nejnižší kubatury má Khairuddin jistě výhodu v tom, že je jedním z mála, kteří letos budou závodit na továrních motocyklech rakouského výrobce. „Získat tovární motorku je pro mě splněný sen a samozřejmě velká čest být jedním z pěti jezdců, kteří dostali KTM,“ dodal Malajec.

Šéf týmu Aki Ajo začal s Khairuddinem spolupracovat v roce 2011 a jejich spolupráce přináší výsledky. Fin na adresu svého svěřence uvedl: „Od doby, kdy k nám loni poprvé přišel, předvedl Fahmi obrovské zlepšení. Jsem hrdý na naši účast ve Fahmiho kariéře a zároveň potěšen skutečností, že jsme sehráli svou roli, aby pro letošní sezonu získal tovární motocykl KTM.“

Zulfahmi Khairuddin možná v Evropě zatím tak známý není, ale doma v Malajsii má velký počet fanoušků stejně jako lidí, kteří ho v kariéře jezdce světového šampionátu podporují. Je jasné, že by jednou rádi Malajce viděli v nejprestižnější kubatuře MotoGP a to je pro dvacetiletého mladíka velká motivace a zároveň závazek, aby je nezklamal.

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00