Klíčovým momentem sezony byla podle Rossiho Barcelona

Ital je u Yamahy spokojený a o změně neuvažuje.
Valentino Rossi patří s devíti mistrovskými tituly mezi legendy světového šampionátu silničních motocyklů. Po jednom titulu získal v nižších kubaturách a celkem sedmkrát triumfoval v královské kubatuře, kde zvítězil hned s několika motocykly různých kubatur a značek.

V závodu Velké ceny Malajsie získal Rossi titul světového šampiona pro rok 2009 a spolu s motogp.com hovořil o momentech, které v jeho souboji s týmovým kolegou Lorenzem nakonec rozhodly v jeho prospěch.

„Všechny bitvy s Jorgem a zvlášť tak těsné jako v Barceloně, Assenu a Sachsenringu, byly důležité v rámci konečného výsledku,“ uvedl Valentio Rossi. „Pokud tam byl klíčový moment, tak v Barceloně. Ten je myslím nejvýznamnější z hlediska celé sezony. V příštích deseti letech pokud se ohlédnu na rok 2009, tak si určitě vždy vzpomenu na poslední kolo a poslední zatáčku v Katalánsku.“

„Bylo mi jasné, že Jorge bude s kompletem Yamaha-Bridgestone velmi rychlý,“ pokračoval Ital. „Někdy mě ale překvapil, protože dokázal jezdit velmi rychle, ale očekával jsem, že bude mým hlavním rivalem v boji o mistrovský titul. Je to zvláštní, protože máte stejný motocykl jaký má váš soupeř, takže znáte jeho stroj, ale nevíte jakou budete mít nad sebou převahu.“

Rossi je typem závodníka, který je zvyklý vyhrávat, ale stále ho těší o vítězství v závodech bojovat stejně, jak to v letošním roce musel hned několikrát dokázat proti nejlepším čtyřem jezdcům světa.

„Pocit z vítězství je něco neobyčejného, lepší než cokoliv jiného. Ale souboje, vzrušení v posledním kole a napětí při předjíždění je velmi podobné,“ pokračoval Rossi. „Být podeváté mistrem světa je něco neuvěřitelného. Když začínáte tak uvažujete postupně. Když jsem přišel do nejnižší kubatury tak bylo mým prvním snem vyhrát první závod, druhým vyhrát šampionát a potom jít mezi čtvrtlitry, ale nikdy jsem si nemohl představit, že někdy získám devět titulů mistra světa.“

Ohledně své budoucnosti v mistrovství světa silničních motocyklů Rossi závěrem uvedl: „V polovině loňského roku jsem se rozhodl podepsat smlouvu s Yamahou na další dva roky. To znamená, že se cítím pro další dva roky připravený. Cíl je pokaždé stejný, být rychlejší než letos a pokusit se obhájit titul.“

„Vzájemný vztah mezi mnou a Yamahou je mimořádný, takže si nemyslím, že změnit značku motocyklu a přejít do jiného týmu by byl dobrý nápad.“
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00