Komise GP chce omezit náklady ve třídě Moto3

Loni KTM vyhrál šampionát konstruktérů Moto3 a během předsezónních testů se zdálo, že mají stroje poháněné motorem KTK výraznou výkonnostní výhodu.
Komise GP chce omezit náklady ve třídě Moto3

Úvodní závod třídy Moto3 vyhrál Louis Salom a v první desítce bylo osm jezdců, kteří jezdí buď s KTM nebo KTM Kalex a zbývající dva byli jezdci na motocyklech Mahindra MGP3O. Značkám Suter Honda a FTR Honda se nepodařilo dominanci KTM ohrozit. Honda zřejmě nerada hraje druhé housle a tak o změny v pravidlech.

Byly tam už i stížnosti od jiných týmů využívajících motory Honda, kteří věří, že KTM je proti duchu Moto3, protože třída by měla být levná a více o jezdci, nikoliv o výrobci.

Motory Honda Moto3 mají vrtání o 78 mm, což znamená nižší náklady, ale také méně výkonu. KTM má vrtání 81mm, které umožňuje vyšší otáčky motoru (14.000 RPM), takže je silnější. Nevýhodou je, že vyžaduje daleko větší údržbu a je dražší (pro jednoho závodníka se pohybuje kolem € 380,000). Jak se zdá, žádný z týmů si na vyšší náklady nestěžuje, proto jich mnoho pro letošní rok přešlo k rakouskému výrobci.

Honda požádal o změnu v pravidlech pro motory Moto3, kde argumentem byly „úsporná opatření“. Komise GP poté schválila nové předpisy pro roky 2014 a 2015.

Jaké změny nás tedy čekají?

Změny právních předpisů týkajících se dodávky motorů pro třídu Moto3 byly schváleny. Cílem je snížit náklady týmů za motory a zajistit, aby byla rovnost mezi výkonností motorů dodávaných stejným výrobcem.

S účinností od 2014 budou motory poskytnuty pořadateli mistrovství ve třech dávkách v průběhu sezóny. Motory musí být zapečetěny a distribuovány náhodně technickým ředitelem a stanou se majetkem týmů, bez požadavku na jejich navrácení. Když motor dokončení normální cyklus užívání, bude nahrazen jiným zapečetěným motorem a předpokládá se, že šest motorů na sezónu bude více než dostačující. Na konci sezóny budou týmy vlastnit šest motorů jen s minimálním počtem ujetých kilometrů, které budou moci použít pro testování nebo prodat dál. Fixní náklady na motorový balíček má být € 68,000.

Rozvodový řetěz se budou na motorech Honda měnit v pravidelných intervalech. To se uskuteční pod dohledem a lze tak činit do konce roku 2014.

S účinností od roku 2015 budou muset být upraveny maximální otáčky motoru Moto3. Ty se sníží z 14.000 RPM na 13.500 RPM a rozvodový řetěz už nebude možné měnit.

zdroj: twowheelsblog.com

15:01 | Pedrosa dostal svolení od lékařů, že může v Austinu jet.
9:41 | Fabio Quartararo dnes slaví 19 let.
8. dubna | Crutchlow zvítězil v Argentině a nyní vede šampionát. Je to poprvé od roku 1979, kdy Brit vede šampionát královské… odkaz
8. dubna | Márquez předjížděl Rossiho, došlo ke srážce, Rossi poté upadl a Márquez dostal penalizaci 30 vteřin. odkaz
8. dubna | Márquez se šel Rossimu po incidentu omluvit, ale neuspěl... odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00