Komise Grand Prix oznámila změny pravidel

Komise Grand Prix ve složení: Carmelo Ezpeleta (předseda Dorny), Ignacio Verneda (CEO FIM), Herve Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA) v přítomnosti Javiera Alonsa (Dorna) a Mika Trimbyho (IRTA) učinila na schůzi (konané dne 8. 11. 2014 ve Valencii)následující rozhodnutí:
Komise Grand Prix oznámila změny pravidel

Osoby, které používají skútr k seznamování se s tratí, musí mít přilbu.

Povoluje se použití motocyklů jiných disciplín (motocross, enduro, supermoto atd.) za účelem seznamování se s tratí.

Týmy Moto2 a Moto3 nemohou při testech na svých okruzích využívat služby jezdce, který má smlouvu s jiným týmem ve stejné třídě.

V situaci, kdy jezdec před startem učiní menší pohyb vpřed, ale následně zastaví a při zhasnutí červených světel stojí, bude ředitelství závodu jediným oprávněným k rozhodnutí o tom, zda byla získána výhoda a zda bude uložena penalizace.

Pokud jezdec při závodě překročí hranice tratě, bude ředitelství závodu rozhodovat o tom, jaký trest má být uložen. (Automatická ztráta pozice nebude jediným možným trestem.)

Pokud bude skupina jezdců předjížděna o kolo a bude jim ukázána modrá vlajka, nebude mezi nimi moci docházet k žádným změnám pozic, dokud nebude předjíždění o kolo dokončeno.

Technické předpisy

Moto2 a Moto3
Motory třídy Moto3 budou přidělovány náhodně během sezóny ve třech samostatných várkách. Aby bylo zajištěno, že motory v různých várkách (od stejného výrobce) budou totožné specifikace, vybere se jeden motor z každé várky a použije se jako reference pro kontrolu náhodně vybraných motorů z následujících várek.

Už bylo schváleno, že týmy Moto3 mohou používat podvozky z roku 2014 i v roce 2015, aby nemusely kupovat podvozky nové. Aby se však zabránilo zisku výhody použitím komponentů vyšší specifikace, které se neshodují s balíčkem pro podvozky na rok 2015, bylo rozhodnuto, že týmy, které využijí tuto možnost, budou moci využívat pouze standardní balíčky předního a zadního zavěšení, jaké se dodává k podvozku pro rok 2015.

Teplota paliva motocyklů tříd Moto2 a Moto3 nesmí být uměle snižována. Palivo musí mít teplotu okolního prostředí podle definice technického ředitele.

Dell'Orto byl výhradním dodavatelem elektronické řídicí jednotky pro třídu Moto3 v prvních třech letech této třídy. Na základě dobrých zkušeností s Dell'Orto byla smlouva prodloužena na další tři roky. To také umožní využití stávající výrobků.

MotoGP

Podrobnosti o postupu technické kontroly motorů třídy MotoGP byly potvrzeny. Technický ředitel si za účelem kontroly může vyžádat rozmontování motoru třídy MotoGP. Tým pak může tento motor znovu složit a použít nové součástky. Motor pak může být používán po dobu své normální životnosti, která je určená na 3600 km.

(Zdroj: motogp.com)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00