Komise Grand Prix přestavila změny v MotoGP pro rok 2016

Komise Grand Prix při svém setkání v Kataru (konaném 27. března) učinila rozhodnutí o změnách pravidel (především) pro příští rok.
Komise Grand Prix přestavila změny v MotoGP pro rok 2016

Nová pravidla pro MotoGP – v platnosti od roku 2016

Maximální počet motorů, který jeden jezdec za sezónu může využít, je sedm (bez možnosti vývoje motorů během sezóny).

Minimální hmotnost motocyklu bude 157 kg.

Maximální množství paliva je stanoveno na 22 litrů.

Co se týče jednotné elektroniky, byla přijata následující pravidla:

Jednotná elektronika bude založena na letošní verzi elektroniky u motocyklů kategorie Open.

Od 1. 7. 2015 až do konce roku 2016 platí, že v případě jednohlasného rozhodnutí Ducati, Hondy a Yamahy ohledně změny softwaru, musí organizátor tuto žádost o změnu přijmout, ale zaplatit ji musí výše zmíněné továrny.

V případě, že by organizátor žádal změnu softwaru, ale továrny Ducati, Honda a Yamaha by tento návrh jednohlasně odmítly, zůstane software stejný.

Komise Grand Prix schválila změny sportovních a technických předpisů

Komise Grand Prix schválila změny sportovních a technických předpisů

Tzv. koncesní body

I nadále zůstanou úlevy pro továrny, které v letech 2013 až 2015 nevyhrály žádný závod na suchém povrchu. Nicméně se změní kritéria pro případnou ztrátu těchto výhod. Za první místo v závodě se přičtou tři tzv. koncesní body, za druhé dva a za třetí jeden. V roce 2015 platí, že při zisku tří koncesních bodů továrna okamžitě přichází o možnost využití 24 litrů paliva na závod a musí vystačit s nádrží o objemu 22 litrů.

Co se týče ztráty možnosti využití měkčích pneumatik a možnosti neomezeného testování se smluvními jezdci, se letos nic nemění. I nadále platí, že o tyto výhody továrny přijdou v případě tří vítězství v suchém závodě.

Od roku 2016 přijde továrna o možnost neomezeného testování se smluvními jezdci při zisku šesti koncesních bodů v suchém či mokrém závodě a v tomto případě zároveň ztratí i všechny výhody pro následující sezónu. (Pozn.: Letos se počítají jen suché závody, příští rok i ty mokré.)

Nicméně od roku 2016 platí pravidlo, které říká, že každý výrobce, který absolvuje sezónu bez zisku koncesního bodu (tedy bez zisku pódiového umístění), bude mít k dispozici kompletní balíček výhod na následující sezónu.

Změna v Moto2 a Moto3 od letošního roku

Ani třídám Moto2 a Moto3 se změny nevyhýbají. V návaznosti na rozhodnutí z předchozí schůze komise ohledně změny klimatických podmínek po seřazení jezdců na startovním roštu po zaváděcím kole, bylo přijato následující pravidlo: V případě změn klimatických podmínek s následkem odložení startu, bude závod zkrácen na 2/3 původní délky. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:44 | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16:43 | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00