Komise Grand Prix rozhodla o dalším zmrazení vývoje

Vzhledem k současné situaci je potřeba hledat způsoby, jak snížit náklady. Komise Grand Prix tedy rozhodla (mimo jiné) o delším zmrazení vývoje motorů a aerodynamiky.

Vzhledem k aktuální krizi, kterou způsobuje pandemie koronaviru, je nutné hledat způsoby, jak snížit náklady. Komise Grand Prix tedy schválila následující změny v technických pravidlech. Tyto změny vstupují v platnost okamžitě.

Další změny v kalendáři: Odkládají se i GP Itálie a GP Katalánska

Další změny v kalendáři: Odkládají se i GP Itálie a GP Katalánska

  • Zmrazení vývoje motoru a aerodynamiky v MotoGP: Až do začátku roku 2021 nebudou umožněny žádné aktualizace komponentů již schválených pro rok 2020 – to platí pro všechny výrobce (tedy i pro ty s tzv. úlevami). Rok 2021 tedy budou muset úplně všichni výrobci zahájit s tím, co bylo schváleno v březnu roku 2020. Během roku 2021 pak budou aktualizace probíhat dle současných pravidel, což znamená, že výrobci bez úlev nadále nebudou moci vyvíjet motor. A co se týče aerodynamiky, tak tam bude možnost jedné aktualizace pro jezdce každého z výrobců. Pro první závod sezony 2021 si jezdci budou mocí vybrat mezi konfiguracemi motoru a aerodynamiky, které byly schváleny v roce 2020.
  • Aerodynamika v Moto2: Do konce sezóny 2021 nebudou povoleny aktualizace aerodynamiky.
  • Rám a kyvná vidlice v Moto2: Každý výrobce šasi může předložit ke schválení jakýkoliv stávající nebo dříve použitý rám a kyvnou vidlici. Tyto návrhy budou zmrazeny do konce sezóny 2021 a další specifikace nebudou povoleny. Každý tým bude poté muset vybrat ze schváleného seznamu maximálně dvě specifikace rámu a kyvné vidlice pro každého jezdce. 
  • Technika v kategorii Moto3: Specifikace motocyklů, jak je každý výrobce deklaroval při GP Kataru 2020, budou zmrazeny na období 2020 a 2021, což znamená, že nebude možné provádět žádná vylepšení na výkonových komponentech, šasi, kyvné vidlici a stejně tak nebudou povolena ani vylepšení motoru, aerodynamických prvků, převodovky a akceleračního systému. Komise také schválila počet motorů, které smí každý jezdec používat v sezónách 2020 a 2021 (s ohledem na revidovaný kalendář). To bude zveřejněno později v rámci revidovaných předpisů.
  • Zákaz systémů, které během jízdy mění výšku podvozku (v kategoriích Moto2 a Moto3): Tato zařízení pomáhají jezdci v úvodu závodů. Vzhledem k šetření nákladů budou nyní ve slabších kategoriích tato zařízení zcela zakázaná.

Zdroj: motogp.com, foto: Václav Duška

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře


20. září | Opakovaný start musel být odložen, protože začalo zase pršet. odkaz
20. září | Závod Moto2 byl přerušen kvůli dešti. Nový závod se pojede na deset kol. odkaz
20. září | Nagashima zajel nejlepší čas dnešního warm upu a následně drsně upadl. odkaz
20. září | Tatsuki Suzuki má po pádu v kvalifikaci zlomené levé zápěstí, do závodu tedy nenastoupí. odkaz
19. září | Xavi Vierge sice v kvalifikaci upadl, ale do závodu odstartuje jako třetí. odkaz