Před několika dny se znovu sešla Komise Grand Prix a byly schváleny další změny pravidel.
Dne 30. listopadu letošního roku se v Madridu sešla komise Grand Prix v následujícím složení: Carmelo Ezpeleta (Dorna, prezident), Paul Duparc (FIM), Takanao Tsubouchi (MSMA) a Mike Trimby (IRTA). Dále byli přítomni i Carlos Ezpeleta (Dorna), Corrado Cecchinelli (technický ředitel), Mike Webb (ředitel závodu) a Danny Aldridge (technický ředitel).
Později po schůzi pak byly oznámeny výsledky zasedání. Od příštího roku opět dojde k dalším změnám pravidel.
Jedna z novinek se týká klasifikování jezdců, kteří projedou cílem, aniž by byli v kontaktu se svým motocyklem. Občas se totiž při závodech stane, že jezdec během bojů v posledním kole upadne těsně před projetím cílovou čarou. Dosud platilo, že mohl být klasifikován pouze jezdec, který cílem projel v kontaktu se svým motocyklem (tj. klidně i vleže, ale zkrátka musel se držet motocyklu). Pokud ovšem do cíle dojel nejprve motocykl a pak jezdec (eventuálně opačně), tak nemohl být klasifikován. Nyní bylo pravidlo upraveno tak, že aby byl daný jezdec klasifikován, musí projet cílem jak on, tak jeho motocykl, ale v kontaktu být nemusí. Pořadí v cíli pak bude stanoveno podle okamžiku, kdy už budou za cílovou čarou oba – to znamená jezdec i jeho motocykl.
Další úprava se týká možnosti nastoupit do opakovaného závodu poté, co došlo k přerušení červenými vlajkami. Dosud mohli na opakovaný start nastoupit jezdci, kteří byli v té době aktivně v závodě. Nyní bylo upřesněno, co to znamená „být aktivně v závodě“. Za jezdce, kteří jsou aktivně v závodě, tedy budou považováni i jezdci, kteří využijí pomoci traťových maršálů a budou se snažit vrátit zpátky na trať, na obslužnou komunikaci nebo do boxů, s tím, že konečné slovo o tom, zda jezdec bude moci nastoupit k opakovanému startu, budou mít komisaři FIM.
Od příštího roku bude z bezpečnostních důvodů zakázáno startování motocyklů přímo v boxech. Startování bude možné pouze v prostoru boxové uličky (tedy před boxy).
Ke změně došlo i co se týče koncesních bodů MotoGP. Termín zániku úlev se prodlužuje z jednoho na dva roky.
Další změna se týká počtu pneumatik do deště. U MotoGP dochází k navýšení počtu pneumatik do deště. Místo dosavadních jedenácti budou moci používat třináct (tedy šest předních a sedm zadních pneumatik). V případě tříd Moto3 a Moto2 není stanovena maximální hranice počtu pneumatik, nicméně dodavatel musí mít připraveny minimálně čtyři sady pneumatik do deště pro každého jezdce.
Zdroj: motogp.com,foto: Repsol