Koncem roku 2011 se dvakrát měnila minimální váha prototypů

Od 5.listopadu platilo pro litrové prototypy 153 kilogramů. Přitom padl návrh na navýšení až o sedm kilogramů, ale od 14.prosince je nakonec minimum na 157 kilogramech.
Koncem roku 2011 se dvakrát měnila minimální váha prototypů

V posledním rozhovoru s Caseym Stonerem Australan uvedl, že po změně pravidel v minimální hmotnosti závodních prototypů teď musí dodatečně dovážit již hotový motocykl čtyřmi kilogramy navíc, což není nijak snadné.

Honda pracovala na vývoji nového prototypu dlouhou dobu a víceméně už loni ve Valencii testovali téměř finální verzi RC213V pro rok 2012. Nicméně právě ve Valencii také zasedala Komise Grand Prix, která požadovala navýšení minimální hmotnosti u litrových závodních prototypů.

Definitivní rozhodnutí padlo až v polovině prosince, takže výrobci museli v hodně krátké době vymyslet, jak své stroje dodatečně zatížit. Italská Ducati vyvíjela nový prototyp na poslední chvíli, takže jich se tato změna možná až tolik nedotkla (pokud máme na mysli stroje jejich tovární skupiny). Profitovat mají hlavně týmy CRT, pro které byla vlastně tato váhová korekce určena.

Šéf promotéra šampionátu Carmelo Ezpelta k tomu uvedl, že ve Valencii původně Dorna a IRTA navrhovala navýšení minimální váhy až na 160 kilogramů. „Pro týmy CRT by bylo snížení hmotnosti motocyklů velmi drahé a obtížné. Takže pokud jsou všichni schopni fungovat při stejné minimální hmotnosti, pomohlo by to CRT,“ citovali Španěla na crash.net.

IRTA, jakožto zástupce týmů a jezdců, snad musela takovou změnu předem konzultovat, ale jako jediná byla proti Asociace výrobců motocyklů (MSMA), která měla návrh na minimální hmotnost ve výši 160 kilogramů jednohlasně zamítnout. Protože se jedná o technické pravidlo, Komise Grand Prix v tomto případě nemůže návrh na změnu minimální hmotnosti přijmout.

Jenže o něco později se ukázalo, že ze strany MSMA nebylo zamítnutí jednohlasné, ale většinové. V tomto případě Komise Grand Prix nemusí na zamítnutí ze strany MSMA brát ohled (pokud není jednohlasné) a svůj návrh může uplatnit. Na dalším setkání v prosinci 2011 bylo MSMA sděleno, že došlo k nedorozumění ohledně jejich zamítnutí, které původně považovali za jednohlasné.

Takže v prosinci nakonec došlo k prosazení změny minimální váhy motocyklů královské MotoGP. Původně požadovaných 160 kilogramů vstoupí v platnost až od roku 2013, pro letošní sezonu se minimální váha navýšila o čtyři kilogramy, což je současných 157 kilogramů. Tato změna byla přijata většinou členů Komise Grand Prix.

14:12 | Dovi upadl z vedení: odkaz
11:56 | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
11:55 | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
11:54 | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz
19. května | Crutchlow musel po svém kvalifikačním pádu na vyšetření do nemocnice. odkaz

Harmonogram

GP Francie, Le Mans
Pátek 18. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 19. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 20. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00