Koncem roku 2011 se dvakrát měnila minimální váha prototypů

Od 5.listopadu platilo pro litrové prototypy 153 kilogramů. Přitom padl návrh na navýšení až o sedm kilogramů, ale od 14.prosince je nakonec minimum na 157 kilogramech.
Koncem roku 2011 se dvakrát měnila minimální váha prototypů

V posledním rozhovoru s Caseym Stonerem Australan uvedl, že po změně pravidel v minimální hmotnosti závodních prototypů teď musí dodatečně dovážit již hotový motocykl čtyřmi kilogramy navíc, což není nijak snadné.

Honda pracovala na vývoji nového prototypu dlouhou dobu a víceméně už loni ve Valencii testovali téměř finální verzi RC213V pro rok 2012. Nicméně právě ve Valencii také zasedala Komise Grand Prix, která požadovala navýšení minimální hmotnosti u litrových závodních prototypů.

Definitivní rozhodnutí padlo až v polovině prosince, takže výrobci museli v hodně krátké době vymyslet, jak své stroje dodatečně zatížit. Italská Ducati vyvíjela nový prototyp na poslední chvíli, takže jich se tato změna možná až tolik nedotkla (pokud máme na mysli stroje jejich tovární skupiny). Profitovat mají hlavně týmy CRT, pro které byla vlastně tato váhová korekce určena.

Šéf promotéra šampionátu Carmelo Ezpelta k tomu uvedl, že ve Valencii původně Dorna a IRTA navrhovala navýšení minimální váhy až na 160 kilogramů. „Pro týmy CRT by bylo snížení hmotnosti motocyklů velmi drahé a obtížné. Takže pokud jsou všichni schopni fungovat při stejné minimální hmotnosti, pomohlo by to CRT,“ citovali Španěla na crash.net.

IRTA, jakožto zástupce týmů a jezdců, snad musela takovou změnu předem konzultovat, ale jako jediná byla proti Asociace výrobců motocyklů (MSMA), která měla návrh na minimální hmotnost ve výši 160 kilogramů jednohlasně zamítnout. Protože se jedná o technické pravidlo, Komise Grand Prix v tomto případě nemůže návrh na změnu minimální hmotnosti přijmout.

Jenže o něco později se ukázalo, že ze strany MSMA nebylo zamítnutí jednohlasné, ale většinové. V tomto případě Komise Grand Prix nemusí na zamítnutí ze strany MSMA brát ohled (pokud není jednohlasné) a svůj návrh může uplatnit. Na dalším setkání v prosinci 2011 bylo MSMA sděleno, že došlo k nedorozumění ohledně jejich zamítnutí, které původně považovali za jednohlasné.

Takže v prosinci nakonec došlo k prosazení změny minimální váhy motocyklů královské MotoGP. Původně požadovaných 160 kilogramů vstoupí v platnost až od roku 2013, pro letošní sezonu se minimální váha navýšila o čtyři kilogramy, což je současných 157 kilogramů. Tato změna byla přijata většinou členů Komise Grand Prix.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |