Kornfeil: Déšť si s námi pěkně pohrál…

Počasí sehrálo velmi důležitou roli při kvalifikaci třídy Moto3 na Velkou cenu Německa. Po uplynutí první poloviny měřeného tréninku se totiž na okruh Sachsenring začaly snášet kapičky deště.
Kornfeil: Déšť si s námi pěkně pohrál…

Náš závodník Jakub Kornfeil měl nakročeno na dobrý výsledek po velmi slibných časech z volných tréninků. Bohužel byl ale nakonec jeden z těch, kteří na rychlou změnu povětrnostních podmínek doplatili. V první polovině kvalifikace náš závodník zajel svůj nejrychlejší čas s hodnotou 1:28.013 a zařadil se na průběžnou čtrnáctou pozici. To už ale bylo ve chvíli, kdy byl závodníkům signalizován začínající déšť. Všichni jezdci včetně Jakuba tak znovu zajeli do svých garáží. Když se Jakub dostal zpět na trať, zbývalo už jen pár minut. Ve svých posledních dvou kolech následoval Romana Fenatiho, který musel dělat všechno proto, aby si polepšil ze své pětadvacáté pozice. Tandem Kornfeil a Fenati ovšem na trati poznamenané deštěm své časy vylepšit nedokázal. Kornfeilovo osobní maximum 1:28.013 tak nebylo pokořeno, a proto se Jakub vydá do zítřejšího závodu z osmnácté pozice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jakub Kornfeil na okruhu Sachcenring

JakubKornfeil#84(pozice:18.): „Motorku jsme měli nastavenou velmi dobře. Vlastně celou dobu tady v Německu všechno funguje velmi dobře. Volné tréninky dopadly slibně a tak jsme měli našlápnuto na dobrou kvalifikaci. Jenže nikdy není nic perfektní a nakonec si s námi takto pohrálo počasí. Po vyjetí do kvalifikace jsem jel s Vazquezem a Oliveirou. Sice super skupina, jenže jsme nejeli rychle. Chyběla nám asi půlvteřina. Místo toho, abychom jeli první pětku, nacházeli jsme se někde kolem patnáctky. Vzhledem k tomu, že jsem měl naplánované vyjetí na šest kol, mechanici mně signalizovali box. Viděli, že z této spolupráce nic nebude, tak mě stáhli. Po zajetí do garáže kluci hned hlásili, že za pět minut tady máme déšť. Rychle jsme tedy nazuli “esko“, abychom na konec kvalifikace mohli použít “emkovou“ směs. Nebylo na co čekat. Nechtěl jsem na nikoho čekat. Věděl jsem, že rychlé kolo dokážu zajet i sám. Čas jsem ale stlačoval hrozně pomalu. Nejdříve 28.9, pak 28.6 a naposledy 28.0. To už byla poslední zatáčka úplně mokrá. Snažil jsem se ale za každou cenu to kolo dojet. Jinak bych se totiž mohl propadnout až někam do třetí desítky. S osmnáctým místem můžeme být nespokojení. Závod tím ale není v žádném případě ztracený. Jednou změnou počasí se přece nenecháme vykolejit.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00