Jakub Kornfeil sice dojel v Katalánsku do cíle jako šestý, ale penalizace jej odsunula na jedenácté místo.
Volné tréninky v Katalánsku se Kornfeilovi opravdu povedly. Po druhém pátečním tréninku byl český jezdec na druhé pozici. Po všech třech trénincích byl celkově třetí. V kvalifikaci si pohoršil. Zajel až čtrnáctý čas, ale ztráta na vítěze kvalifikace nebyla ani sedm desetin, takže šance na dobrý závod zůstávala.
„Tento víkend máme skvělou rychlost. Motorka funguje výborně, máme dobrou převodovku a řekl bych, že nám nic nechybí. Možná se to nezdá, ale velmi rychle jsme jeli také v kvalifikaci. Výsledek není takový, jaký bychom chtěli, protože se ani jednou nepodařilo dát dohromady rychlé kolo. Po druhém a třetím místě ve volných trénincích si mě spousta jezdců vyhlížela jako vodiče a na to jsem nakonec doplatil. Kéž bych měl aspoň jedno kolo volnou trať. Jasně, je to pro všechny stejné, ale já na to dneska doplatil. Čas máme dobrý, ztráta je malá, ale ta pátá řada prostě mrzí. Dost mě to štve, protože už když si myslím, že máme naprosto vše k tomu, aby to tam padlo, nakonec chybí kousíček štěstí. Když se navíc podívám na výsledky ideálních kol, dává mi to páté nejlepší kolo. Zítra musím zatáhnout, dokud budou čerstvé gumy a dotáhnout to na přední místa. Díky moc týmu za skvělou práci a výborně fungující stroj,“ pravil po kvalifikaci Jakub Kornfeil.
Český jezdec se po startu ze čtrnácté pozice posunul vpřed. Poté ovšem musel vyjet mimo trať, aby se vyhnul kontaktu se soupeři, tímto vyjetím vůbec nic nezískal. Následně musel opět vyjet mimo dráhu a propadl se až na sedmnácté místo. Ačkoliv tedy Kornfeil těmito výjezdy mimo dráhu vůbec nic nezískal, naopak ztratil, obdržel penalizaci 1,6 sekundy, což je ze šestého místa v cíli nakonec odsunulo až na jedenácté. Jezdec se tedy po závodě dost zlobil.
„Opravdu mám pocit, že jdou všechny okolnosti proti nám. Celý závod se ženu jako blázen a nakonec o výsledku rozhodne penalizace, která je podle mě absolutně nesmyslná. Vyjel jsem dvakrát, ani jednou jsem nic nezískal. Poprvé jsem se vyhýbal kontaktu a podruhé jsem ztratil devět míst. Jak můžu být za něco takového ještě penalizován? S novými pravidly prostě nemůžu souhlasit. Jestli dojedu šestý nebo jedenáctý, to je prostě obrovský rozdíl. Albert Arenas za svůj nebezpečný manévr dostane trest do Assenu. Takže když to jezdec rozčísne a vezme další, je to na penalizaci. Když se vyhne kontaktu a projede esíčkem, aniž by něco získal, dostane penalizaci stejně tak. Co je tedy lepší? Každopádně tento víkend mě moc mrzí, protože jsme určitě měli dobrou rychlost a je škoda, že se to tak pokazilo. Chci moc poděkovat týmu za skvělou práci. Motorka byla neuvěřitelná a doufám, že si všechno vynahradíme v Assenu,“ řekl včera Kornfeil.
Zdroj: TZ, foto: Prüstl GP