Kornfeil k italské premiéře v sedle Aprilie RSA

Do této chvíle má český motocyklový závodník poměrně úspěšnou bilanci, co se týče umístění v první desítce, protože z osmi závodů jich pět dokončil mezi nejlepšími deseti a to včetně závodu v Itálii.
Kornfeil k italské premiéře v sedle Aprilie RSA

Na okruhu v Mugellu jel Jakub Kornfeil poprvé v sedle výkonnějšího motocyklu značky Aprilia RSA a v koutku duše věřil v lepší umístění než konečnou desátou příčku v cíli. Nyní má český jezdec na kontě jednatřicet bodů a v průběžném hodnocení mu patří jedenácté místo mezi jezdci 125ccm kubatury.

Italskou premiéru s prototypem RSA komentoval Jakub Kornfeil slovy: „Měl jsem opravdu skvělý start do závodu a i úvodní tři kola byla dobře rozjetá. Na začátku čtvrtého okruhu však ve skupince, která se oddělila od dalších jezdců za námi, došlo k menší pošťuchované a já byl v první zatáčce dlouhý. Měl jsem problém to vůbec mimo stopu ustát a to rázem znamenalo také propad až na čtrnáctou příčku, když mě velmi rychle předjeli další soupeři -  Francouz Rossi, Portugalec Oliveira a Španěl Moncayo.“

„V tomto duchu se pak pokračovalo velkou část závodu. Všichni jsme jezdili pohromadě a soupeřili o každý kousek rozpáleného asfaltu. Všem bylo jasné, že pokud se žádnému z těch devíti jezdců před námi, jenž nám na začátku i velmi rychle zmizeli z dohledu, nic nestane, jako například technická závada, či pád v přemíře bojovnosti, nejlepší z nás bude maximálně desátý.“

„Popravdě to byl výsledek, který bych rozhodně na první závod s RSA bral. Situace však byla o to horší, že Španěl a Portugalec jeli tak razantně a byť pro mne nebyl problém jim sekundovat, tak ve chvíli, kdy jsem se dostal do vedení této skupinky, což bylo myslím čtyři nebo tři kola před koncem, pod jejich tlakem v jiné pasáži okruhu jsem se dostal znova mimo ideální stopu a znova jsem drobně propadl. Pak už je nebylo možné dostihnout, i když jsem opravdu makal.

„V závěru pak navíc už dost klouzala zadní guma a já tak nechtěl zbytečně zahodit slušné body, které byly důležité do tabulky. Jedenácté místo nebylo špatné a odstup od špice byl na první závod s novým motocyklem rovněž ucházející. A že jsem nakonec přeci jen desátý, jsem se dozvěděl až po dojezdu do boxu a pohledu na televizi, když Itala Corteseho vedení závodu potrestalo při spurtu do cíle za vystrčený loket proti soupeři.“

„K jeho smůle a mému štěstí, jej pak dvacetivteřinová penalizace odsunula až na pozice za mnou a já do té desítky nakonec „spadl“. S odstupem času hodnotím celý víkend pozitivně. Jak už jsem psal minule, pořád jsme ještě na úplném začátku a nesmíme přestat pracovat,“ řekl závěrem Jakub Kornfeil.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00