Kornfeil: Motorky jsou naprosto rozdílné

kolja F1  |  21. 03. 2012 18:06

tak ti to tady v podstatě popsali předchozí přispěvatelé.Čtyřtakt a k tomu jednoválec má hroznou brzdnou sílu motoru(po rychlejším odřazení a puštění spojky dochází ke "hopinkování" zadního kola).Dvoutakt naproti tomu nemá skoro žádnou brzdnou sílu motoru.Tím,že nějákej pátek dělám Ducati,která je dvouválec teď o objemu 1198ccm,tak o té spojce něco vím.V tomto okamžiku je nejdůležitější co si přeje Kuba.Například jestli chce co nejvíc eliminovat brzdný účinek motoru a zpětné sepnutí chce ovládat přidáním plynu,tak to mají mechoši hodně práce.A samozřejmě ho to bude stát víc času v boxech i peněz za spojkové lamely.Obrácenej přístup,kterej preferoval Maty Smrž a jeho styl je hodně atraktivní i efektivní,kdy je antihop jen jako "záchrana" a pilot si prokluz ovládá spojkou je pro mechoše zábava.
Jen pro zpestření.Když jsem dělal Zaisrovi MV Agustu,tak chtěl hodně měkou spojku.Tak jsem mu řekl,že musíme namontovat startér,protože motorku nenastartujeme startovacím vozíkem.Hrozně se divil,že na Ducati to šlo bez startéru a u MV to nejde.Nedokázal jsem mu vysvětlit,že díky suché spojce na tehdejší Ducati se při startu startovacím vozíkem zasunu do spojky kolík,který antihop vyřadí.

odstraneno jannyk F1  |  21. 03. 2012 18:23

no ty bláááhoooo....díky! Děkuju, koljo, vždycky navíc napíšeš ještě tolik zajímavých věcí. Jo a oceňuji, že mi vždycky na mé nemožně hloupé otázky odpovíš, taky jsi mohl na mě hodit těžkou ignoračku
Všem, kdo ztratí čas s odpovědí pro mě, moc děkuji

kolja F1  |  21. 03. 2012 07:32

pro mně je pozitivní zpráva o možnosti ladění antihopinkové spojky.Tady je zakleto neuvěřitelný množství desetinek při brždění a následném průjezdu zatáčkou.Strašně to ovlivní i nastavení podvozku.

odstraneno jannyk F1  |  21. 03. 2012 08:09

"Povedztě mi, Kefalín, čo si představujetě pod takým slovom "antihop"?"
koljo, prosím, jeden polopatistický výklad pro mě Děkujiiii

Nastavitelná antihoppingová spojka
Nastavitelná antihoppingová spojka pomáhá eliminovat poskakování zadního kola při prudkém brzdění a rychlém podřazování ve vysokých otáčkách.
zdroj: http://www.kawasaki.cz/ZX-6R/Features , ale moc se v tom nevyznám tak nevím

Red Devil F1  |  21. 03. 2012 12:33

Je tu dost lidí , co ti to dovysvětlí, taky nejsem odborník, ale co já mám vsugerované, je eliminace prokluzu zadního kola a možnost řazení bez vymáčknuté spojky.

Rider.23  |  21. 03. 2012 13:00

Trošku jednodušeji- při podřazování ve vysokých otáčkách dochází k prudkým změnám výkonu (při podřazení se samozřejmě zvýšší otáčky a tím jakoby naběhne naráz strašně moc výkonu na zadní kolo) a to vede k tomu, že se zadní kolo zasekává- je to dost nepříjemné, je to běžné i na civilních motorkách a nejednou mě to taky vystrašilo... 5ešení je buď během řazení dávat meziplyn, ale ideál je právě antihoppingová spojka, která to zaseknutí kola eliminuje a tím pádem můžu podřazovat max rychle, klidně o několik kvaltů doluů a nemusím se bát toho, že mě motorka vykope ze sedla... Jinak, antihoppingová spojka se již mnoho let montuje i na silniční motorky, hlavně supersporty ...

Rider.23  |  21. 03. 2012 13:03

Ještě dodám, že dvoutaktní 125 tu antihoppingovou spojku pravděpodobně neměli, u dvoutkatu není tak velká kompresse a točivý moment a to zadní kolo se tak nezasekává, u 4taktní 250 je to ale asi již nutnost...

odstraneno jannyk F1  |  21. 03. 2012 13:19

pánové, děkuji vám všem.....ono mi tak nějak nečiní problém to logicky vydedukovat, ale je pravda, že mi nečiní si to někdy vydedukovat i úúúúplně blbě Takže, díky

stále dobrý Schumi  |  21. 03. 2012 13:43

Polopaticky ti odpovím já a Kolja to vezme tak, jak to opravdu je,takže,..antihop je neskákej

odstraneno jannyk F1  |  21. 03. 2012 14:09

no a to je právě to, na co má "logická" dedukce stačila....ale ono není "skákat" jako "skákat", no

stále dobrý Schumi  |  20. 03. 2012 23:36

Tak Kubo,..byl bych špatným českým fandou,kdybych ti nepřál,tak,..ať se daří,ale stejně mám pocit,že asi budu jedním z mála,co nebudou překvapeni realitou.A třikrát škoda Míry Popova.Snad za rok zahřmí a bude tam!

odstraneno viktorb  |  20. 03. 2012 23:39

Toho Míry opravdu škoda,zase bych musel nadávat a motat do toho politiku a všechno kolem

stále dobrý Schumi  |  21. 03. 2012 13:41

Viki,politiku do toho radši netahej,zase bych s tebou musel souhlasit,..kurňa,..škoda,že k tomu je třeba neskutečnej balík éček,že nestačej jen tretry a trenýrky

samsung740  |  20. 03. 2012 23:10

Kubo.Hodně štěstí.

s64  |  20. 03. 2012 21:29

Držím palce.Budu moooc fandit.GO Kubo GO!!!

Alda-moto  |  20. 03. 2012 21:26

Kuba GO!!!!!!!

Alda-moto  |  20. 03. 2012 21:25

článek dobrý, ale opravte ten "Rohadec" - je to Rohatec :)

odstraneno jannyk F1  |  20. 03. 2012 21:29

stane se v zápalu boje

Etien F1  |  20. 03. 2012 21:44

Safra, už je to ok


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:


14:25 | Salač informoval na sociálních sítích, že má po nehodě zlomený malíček na noze a že jej bolí celé tělo, ale udělá maximum pro to, aby mohl nastoupit do závodu.
14:24 | Filip Salač bude muset zítra podstoupit další lékařskou prohlídku. Jeho start v závodě tedy zatím není jistý. odkaz
14:22 | Oliveira je po dnešním pádu v pořádku. odkaz
8:51 | Oliveira měl v tréninku nepříjemný pád, ale odešel po svých. odkaz
6:59 | Salač musel po nehodě do zdravotního střediska na prohlídku. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 18. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:35
MotoGP 1. trénink   03:50–04:35
Moto3 2. trénink   06:15–06:55
Moto2 2. trénink   07:10–07:50
MotoGP 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 19. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:35
MotoGP 3. trénink   03:50–04:35
Moto3 1. kvalifikace   05:35–05:50
Moto3 2. kvalifikace   06:00–06:15
Moto2 1. kvalifikace   06:30–06:45
Moto2 2. kvalifikace   06:55–07:10
MotoGP 4. trénink   07:25–07:55
MotoGP 1. kvalifikace   08:05–08:20
MotoGP 2. kvalifikace   08:30–08:45
Neděle 20. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   05:00
Moto2 závod   06:20
MotoGP závod   08:00