Kornfeil: Potřebuji body, takže dám do toho maximum a uvidíme

Poslední dva závody sezony v mistrovství světa silničních motocyklů má před sebou český závodník Jakub Kornfeil, kterému v této chvíli patří v kubatuře do 125ccm sedmnáctá příčka.
Kornfeil: Potřebuji body, takže dám do toho maximum a uvidíme

Loni měl Jakub Kornfeil příležitost závodit ve ´stopětadvacítkách´ v závěru sezony 2009, když v srpnu vyhrál juniorský seriál mistrovství světa Red Bull Rookies Cup. Tehdy závodil v barvách Loncin Racing a připravoval se tak na svou první plnou sezonu, kterou v roce 2010 absolvuje s týmem Racing Germany.

Po návratu Jakuba Kornfeila zpátky do Evropy, konkrétně pak do Rohatce u Hodonína jsme s mladým a talentovaným závodníkem hovořili a zeptali se ho, jak poslední tři Grand Prix v Japonsku, Malajsii a Austrálii, viděl on.

Český závodník teď spolu s ostatními absolvoval náročnou sérii tří mimoevropských závodů v řadě a přivezl si čtyři body. V japonské Motegi mu bohužel vystavila stopku technika. Po celý víkend se jim nedařilo najít to správné nastavení, jeho motocykl před zahřívacím kolem nenastartovali a když závod zahájil z boxové uličky musel po třech kolech zastavit a z Japonska si neodvezl ani bod.

„S celým víkendem nejsem spokojený a ani nemůžu, protože jsme se s týmem trápili. V prvním tréninku jsem byl až dvacátý, ten mi vůbec nevyšel a potom začaly problémy s motorkou, které pak gradovaly v samotném závodu. Problémy jsme už měli na startovním roštu, motorku nešlo nastartovat a já musel začínat z boxové uličky. Zajel jsem čtyři kola a jak je tam ta dlouhá rovinka, to už jsem musel dojet na vypnutou spojku.“

„Tento problém už začal ve warm upu. Mechanici měli mezi zahřívacím tréninkem a závodem rozdělanou celou spojku, ale na nic nepřišli. Nechali to tak a vyměnilo se pouze čidlo řazení a  bohužel dopadlo to tak, jak to dopadlo. Když se to pak po závodě kompletně rozebralo, zjistili, že došlo k destrukci ozubení vodní pumpy a jeden úlomek se dostal pod řadící vidličku a nešlo tak řadit.“

Klepněte pro větší obrázek

Další týden se jel závod v Malajsii (8. až 10.října), kde tropické teploty a vysoká vlhkost dávaly zabrat nejen technice, ale hlavně závodníků. Do závodu na moderním okruhu v Sepangu odstartoval Jakub Kornfeil devatenáctý, cílem projel na čtrnáctém místě a to s náskokem jedné tisíciny sekundy. V závěru malajské Grand Prix totiž bojoval s Němcem Schröttrem a jejich společný duel vyhrál.

„V Malajsii hrály vysoké teploty velkou roli, ale pro mě to zase takový problém nepředstavovalo, protože mám dobrou fyzičku, takže to mi problémy nedělalo,“ pokračoval Jakub Kornfeil. „Tam jsem spíš bojoval sám s sebou a nevyšly mi první dvě, tři kola, tak, jak jsem potřeboval. Pokaždé říkám, že první kola jsou pro mě velmi důležitá, musíte získat správný rytmus a pohybovat se kolem patnáctého místa, protože když v tomto okamžiku zaváháte a necháte si je ujet, pak už nemáte šanci.“

„Mě to tam nevyšlo a musel jsem v posledních kolech hodně dohánět. Tam jsem se setkal se svým letos už častým soupeřem Macelem Schrötterem (Interwetten Honda 125), kterého jsem naštěstí v posledním kole hned na začátku předjel a v poslední zatáčce jsem si hodně hlídal vnitřek, on mi tam stejně najel, když jsme byli oba na brzdách. V poslední zatáčce, což je v Malajsii taková ´vracečka´ jsme jeli vedle sebe, já jel na venkovní straně, on se mě snažil vytlačit na trávu, ale já se nedal a na rovinku jsem o nějaké půl motorky vyjížděl rychleji než on.“

„Na cílové čáře jsme pak byli na tisícinu stejně a až cílová fotografie ukázala, že jsem právě o tu tisícinu na čtrnáctém místě. Myslím, že jsem si to docela zasloužil, protože ještě čtyři nebo pět kol před koncem jsem na  Schröttera ztrácel tři nebo čtyři sekundy, takže to bylo docela vydřené a celkem zasloužené čtrnácté místo. Uviděl jsem ho před sebou a řekl si, že to musím dát, protože mě v Aragónu předjel v posledním kole a v Japonsku jsem závod nedokončil. Vyšlo to.“

Klepněte pro větší obrázek

Z rozžhavené Malajsiie, kde se teploty pohybovaly kolem čtyřiceti stupňů, odletěl Jakub Kornfeil na jižní pobřeží Austrálie, kdy byl minulý týden na programu patnáctý podnik sezony – Velká cena Austrálie. Počasí absolutně rozdílné, vedra vystřídala zima, déšť a silný vítr. Právě vítr českému jezdci působil největší problémy, ale déšť a mokrá dráha v den závodu byla jeho tajným přáním. To samozřejmě nevyšlo, protože na Phillip Islandu bylo v neděli slunečno, ale Kornfeil po startu z osmnácté pozice znovu bojoval o body a tentokrát s Němcem  Schrötterem prohrál o tři tisíciny.

„V chladném počasí ta motorka samozřejmě mnohem lépe jede, má vyšší výkon, ale to mají všichni, takže tam nějaký rozdíl není poznat, že bych měl nějakou výhodu oproti svým soupeřům,“ řekl Japub Kornfeil pro motogpsports.cz. „V Austrálii byl hlavní problém vítr. S tím jsem hodně bojoval a myslím si, že s tím bojovalo celé startovní pole. Bohužel během kvalifikace foukalo skutečně dost a nám se ani nepodařilo správně nastavit motorku.“

„Přední kolo mi odskakovalo, nešlo s tím jezdit a já musel dvakrát do boxů a nakonec i ten výsledek podle toho vypadal. Byl jsem až osmnáctý, což bylo sice lepší než v Japonsku nebo Malajsii, ale vůbec jsem nebyl spokojený, chtěl jsem umístění do první patnáctky. Do závodu jsem se těšil, ale to mi nevyšlo. Při startu asi o něco rychleji pustil páčku spojky Simone Grotzkyj, zhasl mu motor a já, protože jsem stál jen pár metrů za ním, stačil zareagovat až na poslední chvíli.“

„Než jsem ho objel, tak jsem ze startovního roštu odjížděl jako poslední. V prvních třech kolech jsem to pak musel dohánět, předjel asi deset nebo jedenáct lidí a pak už bojoval s již tradičním soupeřem Schrötterem. Bohužel tentokrát mě o tři tisíciny porazil. Strategie byla taková, že ve čtvrtém kole, když jsem se na něho dotáhl jsme jeli čtyřčlenná skupinka – Adrian Martin (Aeroport de Castello-Ajo), Sturla Fagerhaug (AirAsia Sepang Int. Circuit), Marcel Schrötter a já. Věděl jsem, že pokud se Martin dostane do čela, budu se muset snažit ujet s ním.“

„Martin skutečně ujel, ale já se tam dostal až po asi třech kolech, to už měl Martin náskok přes vteřinu a půl, což nešlo stáhnout. Začala tak bitva mezi mnou, Schrötterem a Norem Fagerhaugem, jinak mým největším soupeřem z loňského Rookies Cupu. Všichni tři jsme bojovali o dvanácté místo a strategií bylo nenajet do cílové rovinky jako první, protože ten kdo do cílové rovinky najel jako první, byl na jejím konci poslední. Chtěl jsem najet poslední, což mi sice vyšlo, ale nakonec jsem prohrál o tři tisíciny, což je asi centimetr a půl.“

Příští týden odstartuje v portugalském Estorilu předposlední podnik sezony, Jakub Kornfeil tam samozřejmě nebude chybět. Na výsledku obou Velkých cen bude záviset jeho postavení v průběžném hodnocení šampionátu, kde mu nyní patří sedmnáctá příčka, ale rozhodně by chtěl výš. „Potřebuji body, takže dám do toho maximum a uvidíme,“ řekl závěrem pro motogpsports.cz Jakub Kornfeil.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00