Kornfeil: Totální doraz

Dvacátá startovní pozice a potíže s nastavením. V tomto duchu se pro Jakuba Kornfeila odehrávaly první dva dny Velké ceny Francie. V závodě jej tedy čekala opravdu velká výzva! A co na to Jakub?
Kornfeil: Totální doraz

V žádném případě neházel flintu do žita a pořádně vzal za plyn. Celkem 100.4 km, na kterých byla Velká cena Francie pro třídu Moto3 vypsána, měl závodník Calvo Teamu na to, aby před zaplněným tribunami na okruhu v Le Mans dokázal předjet co nejvíce soupeřů. Jakubovo velké nasazení nakonec přineslo úžasnou podívanou na stíhací jízdu našeho borce. Dokázal se prodrat až na samotné čelo závodu do skupiny bojující od prvního po desáté místo. Velká stíhačka si ale vzala svou daň v podobě opotřebených pneumatik, což Kornfeilovi nakonec znemožnilo zamíchat kartami v bojích o nejvyšší pozice. Šachovnicovým praporkem byl Jakub Kornfeil nakonec odmávnut na konci první skupiny na desáté pozici, kterou si zajistil šest bodů do celkového hodnocení šampionátu.

Moto3: Velkou radost z vítězství dnes ukázal Jack Miller

Moto3: Velkou radost z vítězství dnes ukázal Jack Miller

Jakub Kornfeil: „S nastavením to bylo prostě hop nebo trop. Do warm upu jsme zkusili něco úplně jiného. Naštěstí to fungovalo. Na ojetých pneumatikách jsem jel rychleji než v kvalifikaci. Konečně jsem se na motorce taky cítil dobře. To stejné jsme nechali do závodu. A co se týká motorky, nemůžu říct ani půl slova. Fungovala parádně. Jen posledních zhruba pět kol už to nebylo ono. S tím jsem ale počítal. Od samotného začátku jsem jel totální doraz, abych stačil předjet co nejvíce lidí. Nikdo se ale nedá zadarmo, a proto to chvíli trvalo. S každým se prostě chvíli zaseknete, několikrát předjedete a to jsou ty chvíle, které vás stojí jak pneumatiky, tak také hodně sil. Dvě kola jsem měl Bastianiniho na dosah ruky, jeli jsme rychleji než první skupinka. On ale pak zatáhl a já už neměl na to, abych se s ním udržel. I tak jsem ale celý závod odjel v rozmezí sedmi desetin sekundy na jednotlivá kola. To jen svědčí o tom, že motorka fungovala dobře a i přes časté předjíždění jsem si držel svoje ne uplně špatné tempo. Samozřejmě mě hrozně hnalo dopředu to, že už bylo čelo závodu na dosah, ale je třeba se dívat na věci reálně. Je lepší dojet pro nějaké body, než s tím někde prásknout. Proto bychom měli být rádi za toto umístění a že se nám to nakonec podařilo nastavit. Zároveň ale jedním dechem dodávám, že budu mnohem radši, když se v dalších závodech vyhneme takovým situacím během volných tréninků a kvalifikace.“ 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jakub Kornfeil v Le Mans
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00