V průběhu víkendu řešil český motocyklový závodník technické problémy víc, než aby se soustředil na hledání ideálního nastavení pro svůj motocykl Aprilia.
Jakub Kornfeil po roce u německého týmu Racing Germany, zahájil svůj druhý ročník v mistrovství světa s italským týmem. V jednom z testů ošklivě havaroval a ze Španělska tehdy odjel domů s podezřením na vlásenkovou zlomeninu pánve. To se naštěstí nepotvrdilo, Kornfeil dokončil předsezonní přípravu v Jerezu a těšil se na první měření sil.
V Kataru, ale nezaznamenal ten nejlepší vstup do sezony. Jeho motocykl správně nefungoval a podle všeho, byl vlastně zázrak, že vůbec v neděli večer dojel do cíle. Na jeho Aprilii došlo k úniku oleje a to nikdy nevěstí nic dobrého. Vypadá to, že tým českého závodníka bude muset přehodnotit priority, dát hlavy dohromady a už v Jerezu předvést podstatně lepší výkon.
Český jezdec, jenž do nedělního závodu startoval z šestadvacáté pozice a cílem projel třiadvacátý si určitě zaslouží konkurenceschopný komplet.
„Už po zaváděcím kole jsem věděl, že to prostě fungovat nebude, navíc jsem při výjezdu na trať cítil, že mi nějak klouže noha po stupačce a proto jsem neváhal a mechaniky na startu upozornil na to, že se něco děje ať mi očistí zespodu botu a rovněž stupačku,“ komentoval okamžiky před startem Jakub Kornfeil.
„Skutečnost, že mi postupně z motocyklu uniká olej se potvrdila již ve druhém kole, kdy jsem ho začal cítit,“ pokračoval český závodník. „Po příjezdu do boxu jsem pak byl kompletně celý od oleje. Olej kapal z mojí motorky a také kapal z motocyklu mého týmového kolegy Harryho Stafforda (na fotografii #21) s nímž jsem v závodě bojoval. Věděl jsem že něco není v pořádku, ale snažil jsme se jet, protože jsem chtěl alespoň já odvést svou práci na sto procent, což se mi nakonec povedlo, protože ve skupince o ´čtyři sta osmdesáté páté´ místo jsem byl nejúspěšnější. No, aspoň jsme si s klukama trošku zazávodili.“
„Start se mi povedl a do první zatáčky jsem najížděl již s progresem, tedy kolem osmnáctého, dvacátého místa. Bohužel mě někdo z jezdců teamu FIM Italia, po ataku některého jiného jezdce, vytlačil ven ze zatáčky z vnitřku a tím jsem docela ztratil. Přesto jsem jim to byl schopen hned v následující zatáčce ještě vrátit. Posléze jsem ale začal velmi brzy ztrácet a skupina přede mnou mi samozřejmě ujela.“
„Motorka nefungovala vůbec, jak by měla a i problém s plynem na výjezdu ze zatáček nikam nezmizel. Bylo to sice trošičku lepší než ve včerejší ´kvaldě´, ale stále to nebylo ono. O nastavení předku radši ani mluvit nebudu, protože bych se akorát rozčílil. Za cely víkend se nám nepodařilo docílit nějakého aspoň trochu solidního nastavení a to je přinejmenším na pováženou.“
„Pokud budeme chtít v Jerezu body, tak se budeme muset setsakramentsky snažit, hlavně pak můj šéfmechanik. Hrozně rád bych poděkoval týmu alespoň za něco, ale bohužel zatím není opravdu moc za co,“ uvedl závěrem český zástupce v nejnižší kubatuře MS do 125ccm, Jakub Kornfeil.
Foto: MPAFoto.com