KTM si přeje změnit pravidla týkající se přerušených závodů

Pit Beirer, sportovní ředitel KTM, by byl rád, kdyby došlo ke změně pravidel týkajících se přerušených závodů.

Oba závody MotoGP, které se jely letos v srpnu na Red Bull Ringu, musely být přerušeny červenou vlajkou kvůli velkým nehodám. Některým jezdců přerušení závodu pomohlo a jiným naopak uškodilo. Při GP Rakouska před přerušením závodu vedl Pol Espargaro, ale po restartu se postupně propadal a nakonec upadl po kolizi s Oliveirou. Pro výhru si tehdy nakonec dojel Dovi. Při GP Štýrska jezdil v čele závodu Joan Mir a pak byl závod přerušen kvůli nehodě Mavericka Viňalese. Po opakovaném startu už Mir nedokázal držet vedení, nakonec dojel do cíle jako čtvrtý a pro svou první výhru v MotoGP si dojel Miguel Oliveira.

Po dramatické bitvě v závěru si překvapivě pro první výhru v MotoGP dojel Oliveira

Po dramatické bitvě v závěru si překvapivě pro první výhru v MotoGP dojel Oliveira

V současnosti platí, že při přerušení závodu mohou jezdci přezout pneumatiky a doplnit palivo. Pit Beirer, sportovní ředitel KTM, se ovšem domnívá, že by bylo spravedlivější, kdyby jezdci při přerušení závodu nesměli dotankovat a ani vyměnit pneumatiky.

MotoGP: Ducati zůstává v Rakousku neporažena, Dovi si dojel pro vítězství

MotoGP: Ducati zůstává v Rakousku neporažena, Dovi si dojel pro vítězství

„Teď bychom mohli zahájit zajímavou diskusi při setkání  MSMA (asociace konstruktérů) nebo komise Grand Prix a objasnit si otázku, zda by nebylo lepší, kdyby motorky v případě přerušení závodu zamířily hned zpátky na startovní rošt (aniž by zajížděly do Parc Fermé) s tím, že by pak každý účastník musel použít stejné pneumatiky a stejné množství benzínu,“ řekl Pit Beirer během rozhovoru pro Speedweek.com.

„V podstatě každý tým pracuje dva a půl dne na závodní strategii s určitou směsí pneumatik a s jistým množstvím paliva, jenže při restartu se to všechno změní a vše vlastně začíná nanovo,“ pokračoval Beirer.

„Bylo by spravedlivější, kdyby se pak motocyklu už nikdo nedotkl, pokud tedy nechybí něco, co by ovlivňovalo bezpečnost. Množství paliva a výběr pneumatik už by tedy nemělo být možné změnit,“ uzavřel Beirer.

Zdroj: speedweek.com, foto: Václav Duška Jr.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře


27. září | Fernandezovi ve warm upu hořel motocykl. odkaz
26. září | Thomas Lüthi pojede příští rok u týmu SAG Racing. odkaz
25. září | Tony Arbolino musel po svém pádu na prohlídku do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
20. září | Opakovaný start musel být odložen, protože začalo zase pršet. odkaz
20. září | Závod Moto2 byl přerušen kvůli dešti. Nový závod se pojede na deset kol. odkaz