KTM výzvě v podobě Moto3 neodolala

Den po oficiálním představení prototypu Hondy NSF250R, určený pro novou kubaturu Moto3, potvrdil rakouský výrobce KTM svůj návrat zpět do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů.
KTM výzvě v podobě Moto3 neodolala

Rakušané vyvíjí svůj vlastní závodní prototyp třídy Moto3, ale budou rovněž fungovat v roli dodavatele pohonných jednotek pro společnost Kalex Engineering, která má své sídlo jen dvě hodiny od KTM v Horním Rakousku.

Kalex již úspěšně působí v Moto2, kde na jejich podvozku například závodí současný lídr šestistovek Stefan Bradl z Viessmann Kiefer Racing. „Obě společnosti zkombinují své schopnosti a zaujetí pro vývoj dvou různých, ale souběžných konceptů se zaměřením na úspěšný vstup do nové závodní kategorie,“ píše se v tiskovém prohlášení KTM.

„K našemu vstupu do třídy Moto3 přistupujeme s důvěrou,“ řekl šéf KTM Motorsport Pit Beirer. „Naše plány jsou v kompletním vývoji vlastního závodního motocyklu v Mattighofenu, ale zároveň jsme našli nejlepšího možného partnera, který bude presentovat náš motor na velmi vysoké a profesionální úrovni. Kalex Engineering má ve všech směrech velmi dobrou pozici a stejně jako KTM je velmi motivován vyvíjet motocykl schopný vítězit v nové kubatuře.“

„Exkluzivní partnerství s KTM, jako dodavatelem motorů, je pro nás velký krok vpřed,“ uvedl Alex Baumgärtel, generální ředitel Kalex Engineering. „Protože již známe problematiku konstrukce nové jednotky KTM Moto3, cítíme jistotu, že máme ten nejlepší základ pro pohonnou jednotku našich vlastních závodních motocyklů. Díky této kombinaci můžeme stavět na úspěších, které jsme zaznamenali v Moto2.“

Tovární tým KTM 125ccm závodil v nejnižší kubatuře mistrovství světa od roku 2003. V roce 2005 Rakušané postavili další tovární skupinu, tentokrát ve čtvrtlitrech. Celkem získali dvaadvacet vítězství a šestačtyřicet umístění na stupních vítězů. Bohužel celosvětová ekonomická krize měla za následek, že koncem roku 2008 skončil rakouský tým v 250ccm kubatuře a o rok později také v třídě do 125ccm. KTM se pak soustředila na juniorský šampionát Red Bull Rookies Cup a na projekt superbike RC8.

Na fotografii je Hiroši Aojama z roku 2008 - tým Red Bull KTM 250ccm.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00