Laguna je jedinečné místo, říká Američan Hayden

Oba jezdci tovární Ducati Casey Stoner a Nicky Hayden už jednou v minulosti vyhráli závod v Laguně Seca, takže má pro ně své kouzlo, cítí se tam silní a věří v podporu domácího publika.

Casey Stonerovi se přírodní charakter kalifornského okruhu s mnoha změnami směru a převýšení líbí, protože je to zcela něco jiného od moderních okruhů, které jsou prací počítače. Australan v Laguně vyhrál v roce 2007, tedy v jeho mistrovské sezoně a dnes tam přijíždí po třech závodech s umístěním na stupních vítězů, jako čtvrtý muž šampionátu.

„Laguna je okruh, který jsem měl vždy rád, protože je obtížný, ale jinak skvělá zábava, když kopírujete terénní vlny a změny směru. Také se těším na hlučnou, ale zdvořilou atmosféru, kterou tam vytvářejí američtí fanoušci,“ řekl před cestou do Kalifornie Casey Stoner.

„Přirozeně mířím za dobrým výsledkem, ale nechci nic předvídat, protože jsme v poslední době byli blízko přední příčky aniž bychom skončili s požadovaným výsledkem.“

„Moc ale neztrácíme, potřebujeme jen o něco lepší přilnavost, stabilitu na brzdách a ovladatelnost, což by nám dalo tu desetinku nebo dvě, které nám Klepněte pro větší obrázekteď chybí,“ řekl Australan Casey Stoner.

Nicky Hayden vyhrál v Laguně Seca poprvé v roce 2005, což představovalo jeho první vítězství v závodu Grand Prix. Stejný úspěch zopakoval o rok později, ale to už mířil za svým prvním titulem mistra světa. Před cestou k prvnímu z jeho dvou letošních domácích podniků patří Haydenovi v průběžném hodnocení MotoGP páté místo.

„Už se nemůžu dočkat až se dostanu do Laguny, na okruh, který je pro mě tak mimořádný. Je náročný, ale hezký a je to místo, kde jsem vyhrál svou první Grand Prix,“ uvedl Nicky Hayden. „Neříkám to jen proto, že jsem Američan, ale je to opravdu jedinečné místo.“

„Není tam skutečná rovinka, všechny zatáčky na sebe vzájemně navazují a jsou směsí rychlých a pomalých zatáčení. Zatáčka ´Corkscrew´(vývrtka) je jedinečná, třípatrový sjezd s nájezdem naslepo, máte pocit, že letíte.“

„Další důležitou věcí v Laguně je to, že si tam nemůžete dovolit jet nikde mimo stopu, protože výjezd z jedné zatáčky je zároveň nájezdem do další a vy tam musíte volit maximálně správnou stopu,“ řekl Američan, který si z Německa odvezl body za sedmé místo.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00