V týmu LCR Hondy Lucia Cecchinelliho letos zvolí zcela odlišný přístup k závodním víkendům než tomu bylo v minulosti. Spolu s jejich francouzským jezdcem Randy de Punietem se budou zejména snažit zapracovat na výkonu v závodě samotném a tomu vše podřídí v přípravě během tréninků.
Pro De Punieta je sezona 2009 jeho čtvrtou v MotoGP a druhá s týmem LCR Honda. Nejlepší výsledek v šampionátu si zajistil v roce 2007. Tehdy jel u Kawasaki, kde se poprvé postavil na stupně vítězů a v celkovém hodnocení mu patřila jedenáctá pozice.
Poslední sezona se pro francouzského jezdce nesla ve znamení výrazných výsledků v přípravě na Velké ceny, ale v samotných závodech bylo jeho nejlepším umístěním šesté místo v Laguně Seca a v celkovém výsledku patnáctá pozice v šampionátu.
Francouz se v minulé sezóně kvalifikoval v průměru na sedmou pozici startovního roštu, ale v závodě to dokázal zužitkovat jen na třináctou pozici, což je největší rozdíl mezi kvalifikací a závodem v celém jezdeckém poli královské kubatury.
„Zkusili jsme analyzovat všechny naše chyby v posledním roce, jak ze strany týmu tak ze strany jezdce,“ uvedl v rozhovoru pro crash.net Lucio Cecchinello. „Hodně jsme diskutovali, analyzovali data a tak dále. Randymu jsme se pokusili vysvětlit, že jsme měli úplně jiné výkony během tréninků a závodů.“
„V tréninku jsme bývali často velmi konkurenceschopní, blízko nejrychlejších jezdců, ale nyní potřebujeme změnit styl naší práce, abychom pokaždé nalezli vyváženost v práci se závodním nastavením. Musíme zapomenout na nastavení času na kolo.“
„V podstatě jsme diskutovali, hovořili s Randym a představili si co jsme potřebovali udělat úplně jinak v pracovním programu během tréninku. Příliš hodně jsme se zaměřili na výkon. Řekněme osmdesát procent tréninku jsme strávili hledáním výkonu a ne závodní rychlosti.“
„Takže letos to bude opačně. Osmdesát procent našeho času strávíme prací na závodní rychlosti a jen dvacet procent na jednotlivých časech na kolo. Potřebujeme najít vyváženost, protože v minulém roce jsme měli neuvěřitelný výkon v přípravě a velmi nízké výkony v závodech.“
„Je to o tom použít plnou palivovou nádrž, použít velmi tvrdou směs pneumatik a zajet celou závodní vzdálenost, udělat nějaká kola navíc v každé jízdě, pracovat na více variantách nastavení tlumení vhodných pro závodní rychlost … dokonce jezdec potřebuje mentálně změnit svůj přístup, protože potřebuje méně riskovat, jelikož musí zajet delší jízdy.“

Trojnásobného světového šampióna v motokrosu a kolegu De Punieta, Yvese Demaria jsme mohli vidět pomáhat francouzskému jezdci během testu MotoGP v Sepangu a je možné, že své zkušenosti nabídne LCR jezdci v průběhu celé sezóny.
Nicméně dřív než se začne plně experimentovat s novými metodami v přípravě je nutné najít výchozí bod v podobě základního nastavení nového motocyklu RC212V.
„Začali jsme používat nový přístup v Sepangu, ale protože máme problémy s podvozkem, s kontaktem s přední pneumatikou a tak dále, nejdříve potřebujeme získat základní nastavení,“ prozradil ohledně testu Cecchinello.
„V podstatě se Randymu líbí výkon motoru s pneumatickými ventily a vyhovuje mu i distribuce výkonu, což je velmi důležité. Ale nelíbí se mu podvozek. Nemá ten pravý cit k tomu, aby vjel rychle do zatáček, což se negativně projevuje v časech na kolo,“ uvedl závěrem Lucio Cecchinello.