Letos má každý výrobce šanci vyhrát, říká Lorenzo

Po úvodním testu v Malajsii španělský jezdec tovární stáje Yamahy věří, že jeho litrový prototyp M1 ještě stačí do první Grand Prix sezony zaznamenat další zlepšení, i když u nyní je s jeho výkonem spokojen.
Letos má každý výrobce šanci vyhrát, říká Lorenzo

Výkon, jakým se Lorenzo začátkem února prezentoval je velkým povzbuzením pro japonského výrobce, který velmi usilovně pracoval na vývoji stroje, jehož úkolem bude zastavit nadvládu Hondy.

V rozhovoru s motogp.com Jorge Lorenzo mimo jiné uvedl, že na vývoji YZR-M1 stále pracují, protože s přechodem na 1000ccm kubaturu došlo k mnoha zásadním změnám. „Objem je o 200ccm vyšší, je také silnější, těžší, musíte brzdit mnohem tvrději, akcelerovat jemněji, vynaložit větší sílu k zvednutí motorky při výjezdu ze zatáčky … myslím ale, že jsme o něco blíž našim soupeřům,“ poznamenal Lorenzo.

Španěl společně s týmem ještě musí zapracovat na pár věcech, ale i dvouprocentní zlepšení pro něho představuje jistotu dobré sezony. Do závodu v Kataru věří, že jeho motocykl bude ještě lépe připraven než je teď. „Není vůbec jednoduché za pár týdnů nějak výrazně zlepšit motorku. Myslím, že před Jerezem budeme pracovat na zlepšení určitých stránek elektroniky a v Kataru můžeme udělat pořádný krok vpřed.“

V rozhovoru dále Lorenzo poukázal na fakt, že letos je výkonová úroveň Hondy, Yamahy a Ducati vyrovnanější než tomu bylo loni. „V tomto roce vidím u všech tří továren o něco větší vyrovnanost a myslím, že každý výrobce může v této sezoně zaznamenat vítězství, což loni v případě Ducati možné nebylo,“ pokračoval Lorenzo.

„Loni jsme byli tři nebo čtyři, ale v tomto roce si myslím, že Ducati bude mít šanci vyhrát, i když zatím nevím, zda budou schopni bojovat o titul. Nicméně nyní je vidím mnohem silnější, více  konkurenceschopnější, rychlejší a myslím, že v tomto roce bude Valentino bojovat o vítězství.“

Mistr světa z roku 2010 také poukázal na vysokou maximální rychlost současných prototypů. Podle Španěla je optimální maximum něco přes tři sta kilometrů za hodinu, ale současných tři sta padesát je už příliš. „Je jen málo pravděpodobné, že v tři sta padesáti budete havarovat na rovince, ale pokud by k tomu došlo, je téměř nemožné, aby neměla vážné následky,“ dodal závěrem Lorenzo.

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00