Letos má každý výrobce šanci vyhrát, říká Lorenzo

Po úvodním testu v Malajsii španělský jezdec tovární stáje Yamahy věří, že jeho litrový prototyp M1 ještě stačí do první Grand Prix sezony zaznamenat další zlepšení, i když u nyní je s jeho výkonem spokojen.
Letos má každý výrobce šanci vyhrát, říká Lorenzo

Výkon, jakým se Lorenzo začátkem února prezentoval je velkým povzbuzením pro japonského výrobce, který velmi usilovně pracoval na vývoji stroje, jehož úkolem bude zastavit nadvládu Hondy.

V rozhovoru s motogp.com Jorge Lorenzo mimo jiné uvedl, že na vývoji YZR-M1 stále pracují, protože s přechodem na 1000ccm kubaturu došlo k mnoha zásadním změnám. „Objem je o 200ccm vyšší, je také silnější, těžší, musíte brzdit mnohem tvrději, akcelerovat jemněji, vynaložit větší sílu k zvednutí motorky při výjezdu ze zatáčky … myslím ale, že jsme o něco blíž našim soupeřům,“ poznamenal Lorenzo.

Španěl společně s týmem ještě musí zapracovat na pár věcech, ale i dvouprocentní zlepšení pro něho představuje jistotu dobré sezony. Do závodu v Kataru věří, že jeho motocykl bude ještě lépe připraven než je teď. „Není vůbec jednoduché za pár týdnů nějak výrazně zlepšit motorku. Myslím, že před Jerezem budeme pracovat na zlepšení určitých stránek elektroniky a v Kataru můžeme udělat pořádný krok vpřed.“

V rozhovoru dále Lorenzo poukázal na fakt, že letos je výkonová úroveň Hondy, Yamahy a Ducati vyrovnanější než tomu bylo loni. „V tomto roce vidím u všech tří továren o něco větší vyrovnanost a myslím, že každý výrobce může v této sezoně zaznamenat vítězství, což loni v případě Ducati možné nebylo,“ pokračoval Lorenzo.

„Loni jsme byli tři nebo čtyři, ale v tomto roce si myslím, že Ducati bude mít šanci vyhrát, i když zatím nevím, zda budou schopni bojovat o titul. Nicméně nyní je vidím mnohem silnější, více  konkurenceschopnější, rychlejší a myslím, že v tomto roce bude Valentino bojovat o vítězství.“

Mistr světa z roku 2010 také poukázal na vysokou maximální rychlost současných prototypů. Podle Španěla je optimální maximum něco přes tři sta kilometrů za hodinu, ale současných tři sta padesát je už příliš. „Je jen málo pravděpodobné, že v tři sta padesáti budete havarovat na rovince, ale pokud by k tomu došlo, je téměř nemožné, aby neměla vážné následky,“ dodal závěrem Lorenzo.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00