Letos nabízí Bridgestone lepší možnost výběru

Pro sezonu 2010 provedl japonský dodavatel pneumatik Bridgestone určité změny ve výběru a nabídce směsí předních a zadních hladkých pneumatik u závodních prototypů MotoGP.

Na startovním roštu královské kubatury je nyní celkem sedmnáct jezdců a každý z nich má rozdílné požadavky ohledně využití jednotlivých směsí. Z toho důvodu letos zvolil Bridgestone zajímavější model výběru pro každý závodní víkend.

Jak to vlastně během závodního víkendu nyní funguje, prozradil šéfkoordinátor projektu Bridgestone MotoGP Thomas Scholz, jenž hovořil s motogp.com.

„Data z roku 2009 nám jasně ukázala, že šest zadních pneumatik bylo pro každou specifikaci až příliš, takže jezdci přijali náš návrh, abychom snížili počet zadních pneumatik na pět pro každou specifikaci. Pět specifikace “A“ a pět specifikace “B“.“

„U přední pneumatiky nebyli v několika případech tak spokojení s celkovým počtem pneumatik, které měli k dispozici a to zvlášť, když má jedna směs tendenci být mnohem lepší než ty ostatní a příděl je čtyři a čtyři. Z toho důvodu byl náš návrh takový, že na začátku každé GP jim dáme tři pneumatiky obou specifikací.“

„V pátek po prvním volném tréninku pak mají týmy a jezdci dvě hodiny k tomu, aby nás informovali, které další pneumatiky budou chtít,“ pokračoval Scholz. „Takže to může být jakákoliv kombinace “A“ a “B“ pokud si nejsou jisti finální volbou pneumatiky pro závod.“

Další věc, která se letos v případě pneumatik změnila jsou samotné směsi jednotlivých pneumatik, kde Scholz dále uvedl: „Pneumatiky měkké a střední pro rok 2010 jsou jiné než ty z roku 2009. Dvě různé specifikace u zadních pneumatik jsou jednosložkové směsi a asymetrické. Máme měkké, střední a tvrdé u jednotné směsi pneumatiky a střední, tvrdou a extra tvrdou u asymetrické.“

„Přední pneumatiky používané v MotoGP jsou jednosložkové směsi v rozsahu měkká, střední, tvrdá a extra tvrdá. Nepoužíváme pneumatiky vícesložkové nebo asymetrické. Pro jezdce je u přední pneumatiky snadnější využít jednotnou směs, protože je důležitým faktorem k tomu, aby dokázal přední pneumatice rychleji důvěřovat. Kdybychom vpředu nasadili asymetrickou směs, tak by jezdci mohlo trvat mnohem déle než by se ji přizpůsobil,“ řekl závěrem Scholz.

Doporučujeme

Články odjinud