Letos se rozhodne o budoucnosti Suzuki v MotoGP

Japonský výrobce Suzuki neodmyslitelně patří mezi světovou elitu závodění na dvou kolech, ale v posledních letech nemůže v MS dosáhnout výsledků, na které byli zvyklí oni nebo jejich sponzoři.
Letos se rozhodne o budoucnosti Suzuki v MotoGP

Britská společnost Rizla je dlouholetým partnerem Suzuki, ale každý, kdo investuje nějaké finanční prostředky, chce výsledky a ty zatím nepřicházejí. Loni dokonce jediná Suzuki musela využít dodatečné změny v pravidlech šampionátu, aby jejich jezdci nemuseli v závěru sezony startovat z boxů za nedovolené použití nadlimitního počtu motorů.

Výrobce z Hamamatsu patří mezi ty největší na světě, ale stejně jako všichni ostatní pocítili následky celosvětové ekonomické krize. Viditelným výsledkem je, že pro sezonu 2011 připravili pouze jediný závodní prototyp a letošní ročník absolvují s Álvarem Bautistou.

Jenže, aby toho nebylo dost, tak se jejich jediný závodník zranil při tréninku na úvodní podnik v Kataru a Suzuki po sedmatřiceti letech chyběla na startovním roštu prestižního šampionátu. Už před nehodou Bautisty vybrali do pozice náhradního jezdce Johna Hopkinse a ten jim jejich důvěru vrátil desátým místem v Jerezu.

Letošní ročník je poslední v éře prototypů s motory o objemu 800ccm a Suzuki stojí před vážným rozhodnutím, jak naloží s novou érou litrových motocyklů. Nabízejí se tři možnosti. Budou pokračovat s jedním motocyklem, vrátí se k formátu dvou jezdců nebo do ročníku 2012 vůbec nenastoupí.

Podle Paula Denninga, šéfa jejich továrního týmu MotoGP, nebude mít komplikovaný úvod letošní sezony zásadní vliv na rozhodnutí vedení Suzuki, ohledně jejich další strategie působení v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů.

„Podle mě je jeden z důvodů proč dále pokračovat to, že od začátku osmdesátých let trvalo nějakou dobu vyvinout takové technické schopnosti, aby se stala špičkovou značkou a měla své zastoupení ve všech odvětvích, kde může soupeřit se svými hlavními konkurenty,“ řekl Denning pro Motorcycle News. „Myslím, že zachování účasti v MotoGP dává jasnou zprávu všem zákazníkům a prodejcům, že Suzuki chce být spolehlivým hráčem na trhu.“

V sedle stroje Suzuki vyhrálo šest mistrovských titulů celkem pět závodníků – Barry Sheene (1976 – 1977), Marco Lucchinelli (1981), Franco Uncini (1982), Kevin Schwanz (1993) a Kenny Roberts Jr. (2000). S japonskou značkou také například závodil současný komentátor BBC Steve Parrish nebo Randy Mamola.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30